تحلیل پدیدارشناسانه تجارب زیسته معلمان از تدریس به کمک نقشه مفهومی

حسن ضابط؛ علی اکبر عجم؛ پری‌ناز اسعدزاده

دوره 6، شماره 20 ، تیر 1402، ، صفحه 104-133

https://doi.org/10.22054/jti.2024.74648.1386

چکیده
  نقشه‌های مفهومی یکی از راهبردهای آموزش و یادگیری است که با فعال نگه‌داشتن فراگیر، یادگیری معنادار را برای او به ارمغان می‌آورند. هدف پژوهش حاضر، شناسایی، تبیین و تحلیل پدیدارشناسانه‌ی تجارب زیسته معلمان از آموزش به کمک نقشه مفهومی بود. رویکرد پژوهش، کیفی و از نوع پدیدارشناسی بود. جامعه پژوهش معلمان دوره دوم ابتدایی شهرستان بیرجند ...  بیشتر

تاثیر راهبرد نقشه مفهومی بر بهبود یادگیری دانش آموزان

حشمت اله نظری؛ سعید شیخی

دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1395، ، صفحه 39-58

https://doi.org/10.22054/jti.2018.7546.1117

چکیده
  پژوهش حاضر به‌منظور بررسی تأثیر راهبرد نقشه مفهومی بر بهبود یادگیری اهداف شناختی سطوح بالای طبقه‌بندی بلوم در درس زیست‌شناسی دوره‌ی متوسطه انجام گرفت. جامعه آماری در این پژوهش ، دانش‌آموزان پسر سال سوم متوسطه شهر آبدانان در سال تحصیلی 94-93، و نمونه مورد مطالعه در این پژوهش دو کلاس 22 نفری بودند که بر اساس نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای ...  بیشتر