%0 Journal Article %T تأثیر دوره آموزشی سواد بصری در تجزیه‌وتحلیل تصاویر آموزشی %J فناوری های آموزشی در یادگیری %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2476-4256 %A افتخارنژاد, فاطمه %A نیلی احمدآبادی, محمدرضا %A امیرتیموری, محمدحسن %A اویسی, نرجس خاتون %D 2015 %\ 12/22/2015 %V 1 %N 4 %P 89-103 %! تأثیر دوره آموزشی سواد بصری در تجزیه‌وتحلیل تصاویر آموزشی %K تصویر آموزشی %K سواد بصری %K تجزیه‌وتحلیل تصویر %R 10.22054/jti.2015.3924 %X پژوهش حاضر در پی آن است تا تأثیر دوره آموزشی سواد بصری بر میزان توانایی تجزیه‌وتحلیل تصویر توسط دانشجویان رشته تکنولوژی آموزشی را مورد بررسی قرار دهد. 15 نفر از دانشجویان رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان گروه آزمایش انتخاب‌شده، پیش‌آزمون از آن‌ها گرفته، پس‌ازآن یک دورۀ آموزشی برای آن‌ها برگزار و سپس پس‌آزمون گرفته شد. اطلاعات موردنیاز در این پژوهش با بهره‌گیری از پرسشنامه محقق ساخته به همراه تصاویری برای سنجش دانشجویان گردآوری شده است. روایی این پرسشنامه با استفاده از نظر متخصص تأیید گردید و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0/80 به دست آمد. نتایج پژوهش نشان داد که دوره‌ آموزشی سواد بصری بر میزان توانایی تجزیه‌وتحلیل تصویر توسط دانشجویان رشته‌ تکنولوژی آموزشی می‌افزاید. %U https://jti.atu.ac.ir/article_3924_7fb66aaa93a4430da59bdc1d09bb69ac.pdf