TY - JOUR ID - 10679 TI - تاثیر شبکه های اجتماعی مجازی در عملکرد تحصیلی دانش آموزان JO - فناوری های آموزشی در یادگیری JA - JTI LA - fa SN - 2476-4256 AU - جعفری, علی AU - فرامرزیانی, سعید AU - ملک پور, محمود AD - استادیار گروه علوم ارتباطات، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران. AD - دکتری علوم ارتباطات، مدرسدانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، اردبیل، ایران. AD - کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 3 IS - 10 SP - 1 EP - 15 KW - شبکه های اجتماعی مجازی KW - اینستاگرام KW - تلگرام KW - عملکرد تحصیلی KW - دانش آموزان DO - 10.22054/jti.2019.43723.1272 N2 - هدف از تحقیق حاضر تعیین رابطه مهارت‌های ارتباطات انسانی با سطح یادگیری دانشجویان علمی کاربردی شهر اردبیل است. ازلحاظ هدف تحقیق از نوع کاربردی، ازلحاظ روش، توصیفی از نوع همبستگی و ازلحاظ شیوه گردآوری اطلاعات پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر را تمامی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی اردبیل در سال 1396 تشکیل می‌دهند که تعداد آن‌ها برابر 7000 نفر است. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد و حجم نمونه برابر 364 نفر به دست آمد که با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای سهمیه‌ای انتخاب شدند. به‌منظور گردآوری داده‌های موردنیاز از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. برای تحلیل فرضیات از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که بین مهارت‌های ارتباطات انسانی با سطح یادگیری دانشجویان رابطه مثبت معناداری وجود دارد. ضریب همبستگی بین دو متغیر 56/0 است. همچنین نتایج نشان می‌دهد که بین ابراز صحیح افکار و احساسات، مهارت خوب گوش دادن، میزان تمرکز و توجه به اساتید، ارتباط کلامی مناسب و مهارت بازخورد دهی با سطح یادگیری دانشجویان رابطه مثبت معناداری وجود دارد. UR - https://jti.atu.ac.ir/article_10679.html L1 - https://jti.atu.ac.ir/article_10679_285c036927b8abccebdfa5dd7d06a303.pdf ER -