TY - JOUR ID - 10686 TI - تاثیر سه روش تدریس آزمایشگاه مجازی، آزمایشگاه واقعی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی JO - فناوری های آموزشی در یادگیری JA - JTI LA - fa SN - 2476-4256 AU - مستور, هانیه AU - نیلی, محمد رضا AU - مقدسین, مریم AD - گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران AD - دانشیار تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی،تهران، ایران AD - استادیار گروه روانشناسی بالینی، ، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 3 IS - 11 SP - 1 EP - 16 KW - انگیزش KW - آزمایشگاه مجازی KW - آزمایشگاه واقعی KW - شبیه‏سازی کامپیوتری DO - 10.22054/jti.2020.3214.1068 N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر برگزاری آزمایشگاه مجازی، آزمایشگاه واقعی و آموزش به روش سنتی (سخنرانی) بر انگیزش تحصیلی دانش‏آموزان در درس فیزیک و آزمایشگاه بود. نمونه پژوهش از میان دانش‏آموزان دختر رشته ریاضی و فیزیک سال سوم مقطع دبیرستان انتخاب و محتوای درسی الکتریسیته در نظر گرفته شده است. نمونه موردنظر از طریق نمونه‏گیری تصادفی انتخاب و شامل 45 نفر بودند که در قالب سه گروه موردبررسی قرار گرفتند. طرح پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی بود. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه SMQ بوده است. نتایج به‌دست‌آمده از تحلیل نشان داد که بین سه گروه در مؤلفه‏های انگیزش تفاوت معناداری وجود دارد و میانگین اغلب مؤلفه‏های انگیزش در گروه آزمایشگاه مجازی بیشتر از دو گروه آزمایشگاه واقعی و آموزش به روش سنتی است. UR - https://jti.atu.ac.ir/article_10686.html L1 - https://jti.atu.ac.ir/article_10686_77320028f452c0bbfd8186161ff6614c.pdf ER -