TY - JOUR ID - 6955 TI - تأثیر تدریس مبتنی بر تکنیک انیمیشن، تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر یادگیری درس علوم JO - فناوری های آموزشی در یادگیری JA - JTI LA - fa SN - 2476-4256 AU - کیارسی, زهرا AU - کیارسی, سمیه AU - کیارسی, آزاده AD - کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه خوارزمی AD - مربی دانشگاه شهید چمران اهواز AD - مربی دانشگاه پیام نور واحد دزفول Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 2 IS - 5 SP - 67 EP - 80 KW - تکنیک انیمیشن KW - تصاویر الکترونیکی پویا و ایستا KW - پیشرفت تحصیلی DO - 10.22054/jti.2016.6955 N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تدریس مبتنی بر تکنیک انیمیشن، تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر پیشرفت تحصیلی درس علوم بود. این تحقیق کاربردی و از نوع شبه آزمایشی بود. نمونه پژوهش شامل 77 دانش‌آموز دختر پایه پنجم ابتدایی شهرستان دزفول است که در سال 94-1393 مشغول به تحصیل بوده و با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای، نمونه موردنظر در قالب سه گروه آزمایش (25 نفر در گروه آموزش مبتنی بر تکنیک انیمیشن، 26 نفر در گروه آموزش مبتنی بر تصاویر گرافیکی پویا و 26 نفر نیز در گروه آموزش مبتنی بر تصاویر گرافیکی ایستا) به‌صورت تصادفی جایگزین شدند. هر سه گروه آزمایش هرکدام به مدت 12 جلسه آموزش خاص خود را دریافت کردند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها آزمون محقق ساخته پیشرفت تحصیلی بود. داده‌های حاصل از آزمون مرجع پیشرفت تحصیلی، با استفاده از تحلیل واریانس یک‌طرفه و آزمون تعقیبی بن فرونی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند و نتایج حاصل از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داد که روش تدریس مبتنی بر تکنیک انیمیشن در سطح (0/05=P) نسبت به روش‌های مبتنی بر تصاویر گرافیکی پویا و ایستا، مؤثرتر بوده است. UR - https://jti.atu.ac.ir/article_6955.html L1 - https://jti.atu.ac.ir/article_6955_a3d374b3593e93d07864f4e660ba40cd.pdf ER -