مقاله پژوهشی
تأثیر آموزش به سبک محاوره‌ای از طریق چندرسانه‌ای بر افزایش مهارت‌های ارتباطی دانش آموزان کم‌شنوا

آذر خزائی؛ محمد رضا نیلی

دوره 1، شماره 2 ، خرداد 1394، صفحه 1-19

https://doi.org/10.22054/jti.2015.1598

چکیده
  پژوهش حاضر به‌منظور بررسی تأثیر آموزش به سبک محاوره‌ای از طریق چندرسانه‌ای برافزایش مهارت‌های ارتباطی دانش آموزان دختر کم‌شنوا مقطع ابتدایی شهر تهران صورت پذیرفته است. روش تحقیق از نوع شبه آزمایشی و جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان کم‌شنوا پایه ششم ابتدایی شهر تهران بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس 15 نفر از دانش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تأثیر فرآیند تدریس-یادگیری، پژوهش و کیفیت تدریس بر کارآیی آموزش از دور

سعید علی اوسطی؛ مهران فرج اللهی؛ حسین زارع

دوره 1، شماره 2 ، خرداد 1394، صفحه 21-56

https://doi.org/10.22054/jti.2015.1600

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر فرآیند تدریس - یادگیری، پژوهش و کیفیت تدریس بر کارآیی آموزش از دور است. عامل فرایند تدریس- یادگیری نیز متشکل از چهار زیر عامل استفاده از بازخورد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، استفاده از منابع و وسایل آموزشی و الگوها و روش‌های تدریس است. عامل پژوهش نیز دارای سه زیر مؤلفه قراردادهای پژوهشی، سمینارها و همایش‌ها ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی نقش مهارت‌های یادگیری الکترونیکی بر رضایت و موفقیت تحصیلی دانشجویان مجازی

فرهاد سراجی؛ آتنا سیفی

دوره 1، شماره 2 ، خرداد 1394، صفحه 21-57

https://doi.org/10.22054/jti.2015.1601

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی نقش مهارت‌های یادگیری الکترونیکی بر رضایت و موفقیت تحصیلی دانشجویان مجازی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان مرکز آموزش مجازی دانشگاه تهران و موسسه آموزش عالی مهر البرز هستند که از طریق روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبتی و بر اساس جدول کرجسی و مورگان 338 دانشجو به‌عنوان نمونه انتخاب‌شده‌اند. روش این پژوهش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی ابعاد پداگوژیک دانشگاه های مجازی شهر تهران

کامران مالکپور؛ سعید غیاثی؛ صدف علیزاده؛ فاطمه رضوی

دوره 1، شماره 2 ، خرداد 1394، صفحه 57-83

https://doi.org/10.22054/jti.2015.1602

چکیده
  در نظام­های آموزشی مجازی انتخاب رویکرد مناسب و اثربخش در کیفیت تجربه یادگیری مجازی مستلزم شناخت و به کارگیری ابعاد پداگوژیک است. از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی ابعاد پداگوژیک دانشگاه­های مجازی شهر تهران می‌باشد. روش پژوهش کمی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه­های مجازی شهر تهران که در سال ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی کیفیت آموزش الکترونیکی دانشگاه امیرکبیر بر اساس عناصر طراحی آموزشی

بهنام رسولی؛ خدیجه علی آبادی؛ رحیم مرادی

دوره 1، شماره 2 ، خرداد 1394، صفحه 83-98

https://doi.org/10.22054/jti.2015.1603

چکیده
  هدف تحقیق حاضر بررسی کیفیت آموزش الکترونیکی دانشگاه امیرکبیر بر اساس عناصر طراحی آموزشی بود. روش تحقیق توصیفی و تحلیلی بود. جامعه آماری این تحقیق کل دروس اصلی و تخصصی رشته ریاضی کاربردی- تحقیق در عملیات دوره آموزش الکترونیکی دانشگاه امیرکبیر در سال تحصیلی 92-91 بودند. روش نمونه‌گیری از نوع نمونه‌گیری تصادفی بود که درس احتمال و آمار ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
پیش‌بینی موفقیت تحصیلی با تأکید بر متغیرهای مؤثر در یادگیری الکترونیکی و درگیری تحصیلی

حسن محمودیان؛ سعید طالبی

دوره 1، شماره 2 ، خرداد 1394، صفحه 99-118

https://doi.org/10.22054/jti.2015.1604

چکیده
  هدف اصلی در این مطالعه بررسی اثر مستقیم متغیرهای تجربه، اضطراب، خوکارآمدی رایانه و درگیری تحصیلی با موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان فارس می‌باشد. تحقیق حاضر از نظر روش، همبستگی است. با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان، تعداد 410 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان فارس به روش نمونه گیری تصادفی جهت ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اثر بخشی آموزش به شیوه یادگیری مشارکتی و نقشه مفهومی فردی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

مسیب یارمحمدی واصل؛ آرزو محمدی؛ رسول کردنوقابی؛ محمد جمشیدی مقدم

دوره 1، شماره 2 ، خرداد 1394، صفحه 139-158

https://doi.org/10.22054/jti.2015.1599

چکیده
  هدف از این پژوهش مطالعه اثر بخشی آموزش به شیوه یادگیری مشارکتی و نقشه مفهومی فردی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش‎آموزان بود. روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون –پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان در مدارس شهرستان همدان بود. نمونه آماری شامل 60 نفر بود که با روش نمونه ...  بیشتر