سید رسول عمادی؛ الهه نیکروش؛ میر دوست خاشی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی تأثیر بهرهگیری از سیستم چندرسانهای پادکست آموزشی بر انگیزش پیشرفت و یادگیری درس قرآن دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهرستان میاندرود انجام پذیرفت. این پژوهش با توجه به ماهیت آن بهصورت نیمه آزمایشی در یک محدوده معین زمانی با طرح پیشآزمون و پسآزمون اجرا شده است. با توجه به نیمه آزمایشی بودن تحقیق، ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف شناسایی تأثیر بهرهگیری از سیستم چندرسانهای پادکست آموزشی بر انگیزش پیشرفت و یادگیری درس قرآن دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهرستان میاندرود انجام پذیرفت. این پژوهش با توجه به ماهیت آن بهصورت نیمه آزمایشی در یک محدوده معین زمانی با طرح پیشآزمون و پسآزمون اجرا شده است. با توجه به نیمه آزمایشی بودن تحقیق، 30 نفر از دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی، بهطور تصادفی ساده انتخاب شدند. دانشآموزان مذکور بهصورت تصادفی در دو گروه 15 نفره جای گرفتند. قبل از شروع تدریس از هر دو گروه پیشآزمون به عمل آمد. سپس یک گروه به شیوه سنتی و گروه دیگر به شیوه چندرسانهای پادکست در درس قرآن آموزش دیدند. بعد از اتمام دوره پسآزمون صورت گرفت. در هر دو مرحلهی پیشآزمون و پسآزمون از مقیاس انگیزش هارتر و آزمون محقق ساخته استفاده گردید. تجزیهوتحلیل دادهها در دو بخش توصیفی و استنباطی انجام شد. یافتههای پژوهش نشان داد، بهرهگیری از سیستم چندرسانهای پادکست آموزشی بر انگیزش پیشرفت در درس قرآن دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی تأثیر معنیدار ندارد؛ اما بهطور معناداری در میزان یادگیری دانشآموزان مؤثر بوده است.