فراترکیب کاربردهای اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی در محیط‌های آموزشی هوشمند

زهرا حیدری؛ زهرا طالب؛ زینب گلزاری

دوره 6، شماره 20 ، تیر 1402، ، صفحه 134-165

https://doi.org/10.22054/jti.2023.75649.1397

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر شناسایی کاربردهای اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی در محیط‌های آموزشی هوشمند به منظور افزایش کیفیت و نوآوری‌های آموزشی است. روش پژوهش حاضر کیفی و راهبرد آن فراترکیب می‌باشد. جامعه مورد بررسی پژوهش‌های علمی معتبر از سال 2018 تا 2023 در حوزه‌ی آموزش بودند. در ابتدا با استفاده از واژه‌های کلیدی «کاربردهای اینترنت اشیاء»، ...  بیشتر

شناسایی و رتبه‌بندی شاخص‌های مؤثر بر موفقیت اینترنت اشیاء در آموزش با استفاده از تکنیک دلفی و AHP

نیلوفر مرتضی نژاد؛ زهرا خدادوست

دوره 4، شماره 13 ، دی 1396، ، صفحه 21-54

https://doi.org/10.22054/jti.2020.50299.1305

چکیده
  اینترنت اشیا در مباحث آموزشی کاربردهای بسیاری دارد. به کمک این فناوری دسترسی به اطلاعات آموزشی بیشتر خواهد شد. همچنین محتوای دیجیتالی به شکل ساده‌تری بین معلمان به اشتراک گذاشته می‌شود. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر موفقیت اینترنت اشیاء در آموزش ابتدائی با استفاده از تکنیک دلفی و AHP است. پژوهش حاضر از لحاظ ...  بیشتر