بررسی میزان و نوع استفاده دانش‌آموزان متوسطه از فضای مجازی: مورد مطالعه استان همدان

بهروز سپیدنامه؛ فرهاد سراجی؛ علی اکبر عسگری مطیع؛ حسن مومنی؛ سعید زمانی

دوره 6، شماره 19 ، فروردین 1402، ، صفحه 64-82

https://doi.org/10.22054/jti.2023.59993.1328

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان و نوع استفاده دانشآموزان متوسطه از فضای مجازی انجام گرفت. روش پژوهش حاضر، توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف نیز پژوهشی کاربردی بود. جامعه آماری کلیۀ دانش‌آموزان متوسطه استان همدان در سال تحصیلی 99-1398 بودند که تعداد 500 نفر به عنوان حجم نمونه و با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند‌مرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش ...  بیشتر

شناسایی و تبیین صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان برای اجرای برنامه‌های آموزشی مبتنی بازی در مدارس

پژمان صالحی؛ مهران خلج

دوره 5، شماره 16 ، تیر 1401، ، صفحه 79-121

https://doi.org/10.22054/jti.2023.67173.1350

چکیده
  تحقیق حاضر به بررسی صلاحیت‌های حرفه‌ای موردنیاز معلمان ابتدائی برای اجرای اثربخش روش‌های تدریس مبتنی بر بازی (بازی محور) در مدارس ابتدائی شهر تهران پرداخته است. جامعه آماری نسز در این پژوهش، شامل معلمان مدارس، معلمان حق‌التدریس، مدیران مدارس، دانش‌آموزان منطقه 10 آموزش‌وپرورش تهران و نیز دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سال 1401 ...  بیشتر

بررسی رابطه آموزش مجازی با اضطراب امتحان با میانجی‌گری درگیری تحصیلی

زهرا یزدانی؛ فاطمه اسدی

دوره 5، شماره 15 ، فروردین 1401، ، صفحه 57-76

https://doi.org/10.22054/jti.2023.72129.1361

چکیده
  پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی با تاکید بر معادلات ساختاری است. جامعه آماری شمامل کلیه دانش‌آموزان ششم ابتدایی شهرستان سواد کوه شمالی به تعداد 150 نفر بود. برای نمونه گیری با محاسبه حجم نمونه از طریق معادله کوکران تعداد 100 نفر انتخاب و سپس جهت انتخاب نمونه ا روش نمونه گیری طبقه‌ای و خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد. برای جمع‌آوری ...  بیشتر

علل و زمینه های اعتیاد اینترنتی در بین دانش آموزان: ارائه یک نظریه مبنایی

مرجان آل بهبهانی؛ حسن مومنی

دوره 4، شماره 14 ، فروردین 1397، ، صفحه 133-168

https://doi.org/10.22054/jti.2020.49109.1292

چکیده
  در چند دهه اخیر جهان شاهد فرصت‌های بی‌شمار اینترنت در تمامی ابعاد زندگی بوده است اما، تهدیدات مدرن و متنوعی نیز مانند اعتیاد اینترنتی همگام آن رواج یافته است. هدف اصلی پژوهش حاضر شناخت تجربه دانش‌آموزان از اعتیاد اینترنتی است. روش پژوهش نیز کیفی و برای تحلیل داده‌ها از نظریه مبنایی استفاده شده است. از جامعه آماری با 25 دانش‌آموز ...  بیشتر