per
دانشگاه علامه طباطبائی
فناوری های آموزشی در یادگیری
2476-4256
2981-2119
2017-09-23
3
12
1
25
10.22054/jti.2020.7123.1111
10673
Research Paper
تأثیر آموزش سواد اطلاعاتی اینترنتی بر مهارت های حل مسأله دانش آموزان
The Effects of Internet Information Literacy Education on Students’ Problem Solving Skills
زهره خلج
z.khalaj1@yahoo.com
1
داریوش نوروزی
noroozi@atu.ac.ir
2
دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران
دانشیار تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش سواد اطلاعاتی اینترنتی بر مهارتهای حل مسئله دانشآموزان، انجام شد. طرح پژوهش شبه آزمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر پایه اول دبیرستانهای غیرانتفاعی استان قم در سال تحصیلی 94-93 بودند. نمونه آماری از بین مدارس در دسترس انتخاب شد، سپس دو کلاس بهصورت تصادفی بهعنوان گروه آزمایش و گواه انتخاب شدند. آموزش مهارتهای سواد اطلاعاتی اینترنتی در هفت جلسه به گروه آزمایش ارائه شد، درحالیکه این آموزشها به دانشآموزان گروه گواه داده نشد. در این پژوهش از پرسشنامه سواد اطلاعاتی اینترنتی داورپناه و سیامک (1388) و پرسشنامه مهارت حل مسئله هپنر و پترسن (1982) استفاده شد. نتایج بهدستآمده از پیشآزمون و پسآزمون با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس و آزمون تحلیل واریانس مختلط بین-درون آزمودنیها، یا همان طرح آنوای دوتکه مورد مقایسه و تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد، آموزش سواد اطلاعاتی اینترنتی در افزایش توانایی دانشآموزان در بهکارگیری مهارت سواد اطلاعاتی اینترنتی اثربخش بوده است. علاوه بر اینکه نتایج این پژوهش نشان داد، آموزش سواد اطلاعاتی اینترنتی بر افزایش مهارت حل مسئله دانشآموزان تأثیر مثبت دارد. همچنین این آموزش بر هر سه مؤلفه مهارت حل مسئله که شامل اعتماد به حل مسئله، گرایش به فعالیتهای حل مسئله و کنترل رفتار و هیجانات حین حل مسئله است، اثر مثبت داشت.
This study was conducted with a main purpose: “Examine the effects of Internet information literacy education on students’ problem solving skills”. Research plan was a kind of quasi-experimented and pre-test design Quasi-experimental design. The population of this study consisted all girls in first grade of Qom private high schools in 2014-2015 academic year. The sample was selected among the accessible high schools, then two classes were selected as experimental and control groups randomly. Internet information literacy skills training were presented for experimental group in seven sessions, while the control group was not given this instruction. Davarpanah & Siamak Internet information literacy questionnaire (2009) and Heppner & Peterson problem solving skills questionnaire (1982) were used in this study. The results of the pre-test and post-test was used to compare and analyze using analysis of covariance and split-plot ANOVA design (SP ANOVA) between-within participants. The results of this research showed that internet information literacy instruction has been effective to increase students' ability to apply internet information literacy skills. Moreover, results of this research showed that internet information literacy instruction has positive effects on students' problem-solving skills. Also this instruction had positive effect on three factors of education in problem solving skills including problem-solving confidence, orientation activities, behaviors and emotions control during problem solving. Keywords: Information Literacy, Internet, Problem Solving Skills
https://jti.atu.ac.ir/article_10673_2b074a722b39865d4aeb71636963b474.pdf
آموزش سواد اطلاعاتی
اینترنت
مهارت حل مسئله
information literacy
Internet
Problem Solving Skills
per
دانشگاه علامه طباطبائی
فناوری های آموزشی در یادگیری
2476-4256
2981-2119
2017-09-23
3
12
27
46
10.22054/jti.2020.1024.1029
10683
Research Paper
چندرسانه ای تعاملی، سـواد قــرآنـی و انگیزش تحصیلی
Interactive Multimedia, Quran Literacy and Academic motivation
آزاد الله کرمی
azad.a.karami@gmail.com
1
ججت امیری
belataw@gmail.com
2
احسان طوفانی نژاد
toofanien@gmail.com
3
مأمور آموزشی دانشگاه فرهنگیان، کردستان، ایران
کارشناسی ارشد علوم قرآن، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران.
دکتری تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر چندرسانهای تعاملی بر سواد قرآنی و انگیزش تحصیلی در درس قرآن صورت گرفته است. روش پژوهش شبهآزمایشی، با طرح پژوهش پیشآزمون-پسآزمون دوگروهی بود. جامعه آماری پژوهش دانشآموزان پسر سوم متوسطه شهر ایلام در سال تحصیل 94-1393 بودند و از این جامعه با روش تصادفی خوشهای چندمرحلهای تعداد دو کلاس 30 نفره انتخاب و یک کلاس بهعنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر بهعنوان گروه کنترل در نظر گرفته شد. در این پژوهش گروه آزمایش با چندرسانهای تعاملی محقق ساخته و گروه کنترل با روش سنتی همراه با نوار صوتی آموزش دیدند. بهمنظور سنجش آزمودنیها، آزمون سواد قرآنی محققساخته با ضریب پایایی 81/0 و پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر با ضریب پایایی 77/0 مورداستفاده قرار گرفت. روایی صوری و محتوایی ابزارها نیز توسط متخصصین حوزه علوم قرآنی و علوم تربیتی تأیید گردید. پس از جمعآوری دادهها، در تجزیهوتحلیل آنها از شاخصهای آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد)، آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس، تحلیل واریانس چند متغیری) استفاده شد. نتایج نشان داد نمرات درکِ معانی و تدبرِ قرآن در گروه آزمایش افزایش داشته و تفاوت دو گروه معنادار بود، ولی تفاوتی در نمرات روخوانی قرآن دانشآموزان دو گروه دیده نشد. همچنین یافتهها نشان داد که میزان انگیزش تحصیلی گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بهطور معناداری افزایش داشته است.
The purpose of this study was to determine the impact of Interactive Multimedia on Quranic Literacy and Academic motivation in Quran lessons. This research is an applicative kind of research and in order to reach the goal we have used semi-experimental method of research with two group. The population involved all the third grade student of Ilam town studing educational year of 1392-1393. To select sample, multistage cluster method was used, The two classes were selected, Students in one class were selected as experiment group And others were used as control group. In this study, the experimental group were trained with researcher-made interactive Multimedia and control group were trained with traditioanl method. Data collection tools were researcher-made Quran Literacy test and Harter's classroom affect and motivational scale. Data were analyzed by descriptive statistic including mean and standard deviation and also inferential statistic including MANOVA, Covariance analysis test and SPSS program. Results showed that scores in the experimental group increased in understanding of the meaning and contemplation of the Quran and the difference with contorol group is significant, But the difference in Literal reading was not significant. Also The findings showed that the Academic motivation of the experimental group compared with the control group was significantly increased.
https://jti.atu.ac.ir/article_10683_4081c6f720294706cb0a895f71d6b316.pdf
انگیزش تحصیلی
چندرسانهای آموزشی
سواد قرآنی
قرآن
Quran
Instructiona multimedia
Quranic Literacy
Accademic Motivation
per
دانشگاه علامه طباطبائی
فناوری های آموزشی در یادگیری
2476-4256
2981-2119
2017-09-23
3
12
47
69
10.22054/jti.2020.6820.1107
10904
Research Paper
بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت عمومی و عزتنفس دانش آموزان
The effect of life skills training on general health and self-esteem of student
معصومه محمدآبادی
mmohammadabadi@ymail.com
1
نگین جباری
neginjabbary@gmail.com
2
محمد کریمی دورابی
masomehmohammadabadi@yahoo.com
3
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان، گرگان، ایران.
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان، گرگان، ایران.
کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان، گرگان، ایران.
هدف از آموزش مهارتهای زندگی افزایش تواناییهای روانی اجتماعی و درنهایت پیشگیری از ایجاد رفتارهای آسیبزننده به بهداشت و سلامت و ارتقا سطح سلامت عمومی فرد بود. هدف کلی این پژوهش شناسایی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت عمومی و عزتنفس دانشآموزان پایه دهم شهرستان بندر ترکمن در سال تحصیلی 94-93 بوده است. پژوهش حاضر ازلحاظ روش پژوهش آزمایشی از نوع پیشآزمون –پسآزمون با گروه آزمایش و گواه بود. یافتهها، به اثرات مثبت این آموزشها بر مهارت دانشآموزان در حل مشکل عزتنفس و سلامت آنان دلالت داشتند. به دنبال چنین آموزشهایی، شرکتکنندگان قادر میشوند تا تعارضهای خود را با همسالان به نحو سازندهای حل نمایند و محبوبیت بین فردی بیشتری یابند. دادههای پژوهش نشان داد که میزان سلامت عمومی و عزتنفس دانشآموزان دختر و پسر آموزش دیده بیشتر از آموزش ندیده است، موضوع بعدی تفاوت سلامت عمومی دو گروه از دانشآموزان آموزش دیده و آموزش ندیده تحت تأثیر جنسیت بود که در فرضیه عنوانشده بود تغییر میکند که پس از بررسی دادهها فرضیه پژوهش رد و فرضیه صفر تأیید گردید و ثابت شد سلامت عمومی و عزتنفس دانشآموزان دختر و پسر آموزش دیده و آموزش ندیده تحت تأثیر جنسیت تغییر نمیکند، با توجه به یافتههای پژوهش با 95 درصد اطمینان و 5 درصد خطا نتیجهگیری شد که تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر عزتنفس و سلامت عمومی دانشآموزان آموزش دیده نسبت به دانشآموزان آموزش ندیده بیشتر است.
Despite the profound changes which occurred in the lifestyles of modern societies still dealing with adversity and difficulty Natvannd.karshnasan Ansanhadr Unfortunately, many behavioral sciences also believe that life skills education programs, including programs to humans helps better life. The purpose of the pilot study method of pretest and post-test is experimental and control groups. The experimental method to infer cause and effect relationship between phenomena that are controlled Gyrnd.yafth, the positive effects of the training on students' skills in problem solving, self-esteem and their health have implications for the training, Inc. Visitors are able to conflicts with peers in a constructive manner to resolve and more interpersonal Yabnd.dadh popularity of this study suggest that public health and self-esteem in girls and boys has also trained more than untrained general health and self-esteem of girls and boys differ between Ndashtndv hypothesis was rejected and Sfrtayyd hypothesis, the next issue of public health and self-esteem between two groups of students trained and untrained influenced by the theory of gender as was changed after the data and hypotheses reject the null hypothesis was confirmed and proven public health and self-esteem of students trained and untrained girls and boys affected by gender has not changed, according to the findings of the study concluded The life skills training on self-esteem and general health of students trained more than untrainedstudents.
https://jti.atu.ac.ir/article_10904_1390b73dfaec707ee0215a36ac52c4a4.pdf
سلامت عمومی
عزتنفس
مهارتهای زندگی
Life skills
self-public
health-Bandar
Turkmen students
per
دانشگاه علامه طباطبائی
فناوری های آموزشی در یادگیری
2476-4256
2981-2119
2017-09-23
3
12
71
93
10.22054/jti.2020.47256.1285
10903
Research Paper
موانع هوشمندسازی و تأثیر آموزشهای مجازی ضمن خدمت بر میزان استفاده از آن و کیفیت فرایند یاددهی یادگیری در بین معلمان دوره ابتدایی
The Effect of In-Service Virtual Training on Smart Equipment Use and Quality of Teaching-Learning Process among Elementary Teachers
حسین اسکندری
eskandari3@yahoo.com
1
محمدرضا وحدانی اسدی
mra_vahdani@ub.ac.ir
2
استادیار گروه راهنمایی و مشاوره، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران.
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران.
هدف پژوهش حاضر بررسی موانع هوشمندسازی تأثیر آموزشهای مجازی بر توانمندسازی معلمان در زمینه استفاده از تجهیزات هوشمند در دوره ابتدایی بود. در این پژوهش از روش ترکیبی استفاده شد و در بخش کیفی با 14 نفر از معلمان دوره ابتدایی، کارشناسان و مدیران مصاحبه شد. یافتههای کیفی نشان داد که موانع بهکارگیری فاوا در ایران با دیگر نقاط جهان یکسان است. باورها و نگرشهای نادرست، فقدان دانش و مهارت، فقدان یا کمبود تجهیزات و زیرساخت، کیفیت پایین دورههای آموزشی و مهارتآموزی، فقدان اعتمادبهنفس معلمان، فقدان پشتیبانی، فقدان بودجه و فقدان زمان ازجمله موانع بود. در بخش کمّی با استفاده از یافتههای حاصل از مصاحبهها، پرسشنامهای با 58 گویه و 15 زیرمقیاس تدوین شد. روایی این پرسشنامه به تأیید متخصصان رسید و ضریب پایایی بخشهای مختلف آن از 79 تا 92 به دست آمد. در انتخاب نمونه نسبت جنسیت، منطقه روستایی و شهری و منطقه آموزشی لحاظ شد. تحلیلهای کمّی نشان داد که اغلب معلمان در حد محدودی از تجهیزات هوشمند استفاده میکنند. ضمن آنکه بالاتر رفتن «میزان استفاده» به ارتقاء «کیفیت یاددهی-یادگیری» منجر نمیشود. یافته دیگر اینکه بین شرکت در «دورههای آموزشی» و «میزان استفاده» از تجهیزات هوشمند رابطهای وجود ندارد؛ اما شرکت در «دورههای آموزشی» با مثبت بودن «باورها و نگرشهای معلمان» نسبت به فاوا، افزایش «دانش و مهارت معلمان»، افزایش «انگیزه» و «کیفیت یاددهی-یادگیری» آنها رابطه مثبت و معنادار دارد. آزمون رگرسیون نشان داد که مهمترین و اصلیترین مانع هوشمندسازی «کیفیت پایین دورههای آموزشی» ضمن خدمت (بهویژه مجازی) است. دورههای آموزشی مجازی اگرچه با برخی از متغیرها رابطه مثبت دارد اما به افزایش استفاده معلمان از تجهیزات هوشمند منجر نشده است. یافته کلیدی این پژوهش به زبان استعاری این است که «اعجاز واقعی در دست موسی است نه در عصای موسی». کیفیتبخشی به فرایند یاددهی-یادگیری بیش از آنکه در گرو ابزارها و رسانهها باشد در گرو دانش و مهارت معلم است؛ و این مهم حاصل نمیشود مگر از طریق کارگاهها و دورههای آموزشی اثربخش؛ امری که تاکنون رخ نداده بود.
The purpose of the present study is to investigate the effect of virtual education on teachers' empowerment in the use of smart equipment in elementary school. In this study, a hybrid method was used. In the qualitative section, we interviewed 14 elementary teachers, experts, and administrators. In the quantitative part, a questionnaire with 22 items was developed based on the findings of the interviews. The validity of this questionnaire was confirmed by experts and its reliability coefficient was 79 to 92. Standards of G power were used to select sample size. Findings indicate that the use of smart equipment among elementary school teachers is limited. Another finding was the use of smart devices has a negative (nonsignificant) relationship with the quality of the teaching-learning process. Attending virtual training courses is not related to the amount of using smart equipment, while attending these courses has positive relationship with the knowledge and skills of teachers and the quality of the teaching-learning process. The final analysis, conducted with the help of qualitative findings, led the researcher to conclude that although virtual training courses lead to improved attitudes and knowledge of teachers, they do not actually lead to increased use of smart equipment and promotion of the teaching process. It is recommended that virtual and theoretical training be replaced by in-person and applied in-service training. At least, in-person training courses getting serious parallel to virtual training.
https://jti.atu.ac.ir/article_10903_7bd31952db74fc99a13cf4c972a83714.pdf
آموزش مجازی
دوره ابتدایی
دورههای ضمن خدمت
موانع هوشمندسازی
هوشمندسازی
Virtual training
in-service courses
smartization
teaching-learning
elementary school
per
دانشگاه علامه طباطبائی
فناوری های آموزشی در یادگیری
2476-4256
2981-2119
2017-09-23
3
12
95
124
10.22054/jti.2020.47586.1287
10905
Research Paper
تحلیل محتوای کتاب تفکر و سواد رسانهای پایه دهم از منظر مهارتهای سواد اطلاعاتی مدل حل مسألهی شش مهارت بزرگ
Content Analysis of Tenth Grade Media literacy and Thought from the Perspective of six major problem solving information literacy skill
نیره شاه محمدی
nsh_teh@yahoo.com
1
دکتری برنامهریزی درسی، عضو هیئتعلمی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، تهران، ایران.
این پژوهش به ارزشیابی کتاب تفکر و سواد رسانهای پایه دهم از منظر مهارتهای سواد اطلاعاتی مدل حل مسأله-ی شش مهارت بزرگ پرداخته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی، با توجه به نظرسنجی از معلمان پیمایشی و با توجه به تحلیل محتوا توصیفی بوده است. جامعه آماری محتوای کتاب درسی تفکر و سواد رسانهای پایه دهم سال تحصیلی 97-96 و 332 نفر معلمان درس تفکر و سواد رسانهای ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر کرج بودند که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری خوشهای 180 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری دادهها فرمهای بررسی و پرسشنامه محقق ساخته بودند که روایی محتوایی آنها توسط ده نفر از متخصصان موضوعی تأیید شد. پایایی فرم بررسی با استفاده از فرمول ویلیام اسکات 6/96 و پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 78/0 برآورد شد. برای تحلیل دادهها، از درصد فراوانی، میانگین ، برای بررسی توزیع نرمال دادهها آزمون کولموگروف اسمیرنوف و آزمون t تک نمونهای استفاده شد. یافتههای پژوهش تحلیل محتوای کتاب نشان داد،: مهارت استفاده از اطلاعات دارای کمترین و مهارت ارزیابی دارای بیشترین امتیاز میباشد و به مهارتهای توصیف مسأله تعریف کار و وظیفه؛ راهبردهای جستجوی اطلاعات؛ مکانیابی و دسترسی به اطلاعات اصلاً نپرداخته است. از دیدگاه معلمان به مهارت توصیف مسأله، تعریف کار و وظیفه کمترین و به مهارت ارزیابی به بیشترین میزان توجه شده است.
This research was content analysis of the 10 grade media literacy and thought textbook from the perspective of six major problem solving information literacy skills .In this research content analysis and survey methods were used . The statistical population consisted of the content of the 10th grade thought and media literacy textbook in 2018 and 332 teachers of media literacy. The sample were thought text book and 180teachers whom were selected using Cochran formula and cluster sampling method. Data collection tools were two researcher made tools : a checklist and a questionnaire whose content validity was confirmed by ten subject specialists and their reliability were estimated by William Scott's formula (96.66) and Cronbach's alpha (0.78). For data analysis, frequency percentage, mean, Kolmogorov-Smirnov test and one-sample t-test were used. The findings showed: The use of information had the lowest score and the evaluation skills had the highest score . In the text book , to the ability to describe the task and task definitions; information search strategies; locating and accessing information was not paid attention at all. From the teachers' point of view, the task of describing the problem and defining the task has been given the least attention, and the skill of evaluation has given the most attention.
https://jti.atu.ac.ir/article_10905_a2fb8a34e664415601dbd14e0dfcced9.pdf
تحلیل محتوا
کتاب تفکر و سواد رسانهای
پایه دهم
مهارتهای سواد اطلاعاتی
مدل حل مسألهی شش مهارت بزرگ
content analysis
Thinking and Media Literacy Book
Tenth Grade
Information Literacy Skills
Problem Solving Model of the Big Six
per
دانشگاه علامه طباطبائی
فناوری های آموزشی در یادگیری
2476-4256
2981-2119
2017-09-23
3
12
95
124
10.22054/jti.2020.49597.1297
10902
Research Paper
رابطه پذیرش و استفاده از فناوری با یادگیری سیار در دانشجویان حسابداری
The Relationship between Adoption and Use of Technology with Mobile Learning in Accounting Students
علیرضا ممتازیان
ar.momtazian@yahoo.com
1
حسین رجب دری
hosrado@gmail.com
2
دانشجوی دکتری حسابداری، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
دانشجوی دکتری حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بندرعباس، ایران
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه پذیرش و استفاده از فناوری توسعهیافته با یادگیری سیار در دانشجویان حسابداری بود. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آن دانشجویان حسابداری مقاطع و دانشگاههای مختلف کشور بودند که 141 نفر با استفاده از نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای سنجش متغیرها نیز از پرسشنامه استاندارد فاگان (2019) پس از تائید روایی و پایایی استفاده شد. همچنین، دوره زمانی موردمطالعه، سال تحصیلی 1397-1398 است. برای آزمون فرضیهها نیز از تحلیل معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها نشان داد که بین پذیرش و استفاده از فناوری توسعهیافته و یادگیری سیار رابطه مثبت و معنادار (80 درصد) در سطح اطمینان 95 درصد وجود دارد. سایر یافتهها نیز نشان داد که بین امید به تلاش و یادگیری سیار (67 درصد)، بین امید به عملکرد و یادگیری سیار (31 درصد)، بین تأثیرهای اجتماعی و یادگیری سیار (21 درصد)، بین انگیزه و یادگیری سیار (19 درصد)، بین انگیزه و امید به تلاش (71 درصد) و بین انگیزه و امید به عملکرد (73 درصد) رابطه مثبت و معناداری در سطح اطمینان 95 درصد وجود دارد. همچنین، اثر معنادار سن و جنس بر یادگیری نیز مشاهده نشد. باوجودآنکه پژوهشهای آموزش حسابداری تاکنون چندان متمرکز بر پیادهسازی یادگیری سیار نبودهاند، استفاده از ابزارهای الکترونیکی شخصی از قبیل گوشیهای هوشمند برای یادگیری روبه گسترش است و متناسب با نیازهای اجتماعی کنونی بوده که این مهم انگیزه دانشجویان و رضایتمندی نسبت به محتوای یادگیری را ارتقا میبخشد.
The purpose of this study was to identify the relationship between adoption and use of technology (UTAUT) on M- learning in accounting students. This research is a descriptive- correlational study and the population is 141 students of accounting in Iran which was selected using simple random sampling. Fagan's (2019) standard questionnaire after validity and reliability was used to measure the variables. Also, the period studied is the academic year 2018-2019. Structural equation analysis and Smart PLS software were also used to test the hypotheses. Findings showed (in 95% confidence level) that there is a positive and significant relationship (80 %) between UTAUT and M- learning. Other Findings also found that between effort expectancy (EE) and M- learning is 67 percentage, between performance expectancy (PE) and M- learning is 31 percentage, between social influences and M- learning is 21 percentage, between motivation and M- learning is 19 percentage There was a significant positive relationship between motivation and EE is 71 percentage and motivation and PE is 73 percentage. Also, there was no significant effect of age and gender on M- learning. Although accounting education research has so far not focused on M- learning implementation, the use of personalized electronic tools such as smartphones for learning is expanding and tailored to current social needs, which enhances student motivation and satisfaction with learning content.
https://jti.atu.ac.ir/article_10902_a9151bbb339d3cf045e389d4d277e0f7.pdf
فناوری
یادگیری سیار
حسابداری
امید به تلاش
امید به عملکرد
Technology
M-Learning
Accounting Students
Performance Expectancy
Effort Expectancy