%0 Journal Article %T تاثیر چند رسانه‌ای آموزشی بر آموزش محیط زیست در کودکان دبستانی %J فناوری های آموزشی در یادگیری %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2476-4256 %A لاریجانی, مریم %A رشیدی, سحر %D 2017 %\ 03/21/2017 %V 3 %N 10 %P 71-85 %! تاثیر چند رسانه‌ای آموزشی بر آموزش محیط زیست در کودکان دبستانی %K آموزش محیط زیست %K چندرسانه‌ای آموزشی %K آموزش سنتی %R 10.22054/jti.2020.4068.1080 %X پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر چندرسانه‌‌ای در آموزش محیط زیست در مقایسه با آموزش های سنتی برای آموزش محیط زیست به دانش‌آموزان دبستانی انجام شد. روش تحقیق در این پژوهش از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعۀ آماری این پژوهش کلیۀ دانش‌آموزان دبستانی شهر تهران می‌باشد. نمونۀ آماری با روش تصادفی44 دانش‌آموز در قالب 2 گروه (1 گروه مداخله و 1 گروه شاهد) انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسش‌نامه است که بعد از تعیین روایی و محاسبه پایایی آن (92/0) اجرا گردید. داده‌ها به کمک آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل گردید. نتایج به‌دست آمده از آزمون فرضیه‌ها نشان می‌دهد که سطح معنی داری برای متغیر دانش، نگرش و رفتار طرفدار محیط زیستی کوچکتر از 05/ به دست آمده است در نتیجه فرضیات پژوهش مبنی بر اثر بخشی آموزش چندرسانه‌ای در آموزش محیط زیست تائید می‌‌گردد. بنابراین با توجه به تأثیرات قابل ملاحظه کاربرد چندرسانه‌ای در آمـوزش محیط زیست، بـه سـمت اسـتفاده گسـترده از ایـن فن آوری در امرآموزش حرکت کرد. %U https://jti.atu.ac.ir/article_10676_24bd3e8d9a5b90842f89d68efd4785ad.pdf