%0 Journal Article %T تاثیر بازی وارسازی (دیجیتال)، چندرسانه ای آموزشی و بازی آموزشی رو در رو بر یادگیری زبان انگلیسی پایه هفتم %J فناوری های آموزشی در یادگیری %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2476-4256 %A محمدحسنی, نسرین %A آقازاده, رحیم %D 2017 %\ 05/22/2017 %V 3 %N 11 %P 79-98 %! تاثیر بازی وارسازی (دیجیتال)، چندرسانه ای آموزشی و بازی آموزشی رو در رو بر یادگیری زبان انگلیسی پایه هفتم %K آموزش زبان انگلیسی %K بازی‏وارسازی %K بازی‏های آموزشی %K چندرسانه‏ای‏های آموزشی %K یادگیری %R 10.22054/jti.2020.48100.1290 %X هدف پژوهش حاضر مقایسه تأثیر سه روش چندرسانه‏ای آموزشی، بازی وارسازی آموزشی و بازی آموزشی (رودررو) بر یادگیری لغات زبان انگلیسی بود. روش این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش‏آزمون-پس‏آزمون بوده است. در این پژوهش برای آموزش چندرسانه‏ای از نرم‏افزار پیش‏ساخته Drops، برای بازی‏وارسازی از بازی ساخته‏شده با استفاده از نرم‏افزار استوری لاین و برای بازی آموزشی رودررو، از بازی‏های طراحی‏شده با عناصر بازی‏وارسازی در بحث واژگان، معنی لغات و طی 7 جلسه آموزش استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه دانش‏آموزان پایه هفتم شهرستان هریس (بخش خواجه) استان آذربایجان شرقی بود. نمونه آماری با استفاده از روش نمونه‏گیری در دسترس انتخاب‏شده و شامل 45 نفر بودند که به‏طور تصادفی در سه گروه 15 نفری گمارش شدند. ابزار پژوهش، آزمون محقق‌ساخته زبان انگلیسی بر اساس آزمون‏های استاندارد بود که روایی آن توسط متخصصان تأیید شد و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ مقدار 81/. به دست آمد. برای تحلیل داده‏ها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که بین گروه‏های چندرسانه‏ای، بازی وارسازی و بازی آموزشی رودررو در میزان یادگیری تفاوت معناداری وجود دارد. این برتری به نفع گروه بازی وارسازی و بازی آموزشی رودررو است. %U https://jti.atu.ac.ir/article_10691_178aeaf2fb57dee699022fc252cc437f.pdf