TY - JOUR ID - 10684 TI - رابطه بین استفاده از شبکه اجتماعی و مهارت اجتماعی دانشجویان JO - فناوری های آموزشی در یادگیری JA - JTI LA - fa SN - 2476-4256 AU - حسینی, زهرا AU - حسینی, زهرا AD - دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب AD - استادیار Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 3 IS - 9 SP - 91 EP - 110 KW - شبکه اجتماعی KW - مهارت اجتماعی KW - فضای مجازی DO - 10.22054/jti.2020.7124.1112 N2 - پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین استفاده از شبکه‌های اجتماعی با مهارت‌های اجتماعی دانشجویان انجام شد. این پژوهش از نظر ماهیت، کاربردی و از نظر نوع روش، یک پژوهش هبستگی بود. جامعه مورد مطالعه این پژوهش شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب که در سال تحصیلی 94-1393 مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه در این پژوهش، با استفاده از فرمول کوکران110 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی بودند که به روش خوشه‌ای نمونه‌‌گیری شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه محقق ساخته شبکه اجتماعی و پرسشنامه مهارت ‌اجتماعی ماتسون بود؛ که روایی شبکه اجتماعی توسط چند تن از کارشناسان خبره علوم ارتباطات سنجیده شد و پایایی آن 78 % بدست آمد. روایی پرسشنامه مهارت اجتماعی ماتسون توسط چند تن از کارشناسان سنجیده شد و همچنین پایایی آن 83 % به دست آمد. برای تحلیل داده‌ها، از تحلیل توصیفی و تحلیل استنباطی: آزمون آماری همبستگی گشتاوری پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره استاندارد به شیوه هم‌زمان استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده‌ها نشان داد که بین مهارت اجتماعی دانشجویان و استفاده از شبکه‌های اجتماعی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. UR - https://jti.atu.ac.ir/article_10684.html L1 - https://jti.atu.ac.ir/article_10684_3ec54eedc833128829c1bd7d15d9b211.pdf ER -