TY - JOUR ID - 10902 TI - رابطه پذیرش و استفاده از فناوری با یادگیری سیار در دانشجویان حسابداری JO - فناوری های آموزشی در یادگیری JA - JTI LA - fa SN - 2476-4256 AU - ممتازیان, علیرضا AU - رجب دری, حسین AD - دانشجوی دکتری حسابداری، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران AD - دانشجوی دکتری حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بندرعباس، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 3 IS - 12 SP - 95 EP - 124 KW - فناوری KW - یادگیری سیار KW - حسابداری KW - امید به تلاش KW - امید به عملکرد DO - 10.22054/jti.2020.49597.1297 N2 - هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه پذیرش و استفاده از فناوری توسعه‏یافته با یادگیری سیار در دانشجویان حسابداری بود. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آن دانشجویان حسابداری مقاطع و دانشگاه‏های مختلف کشور بودند که 141 نفر با استفاده از نمونه‏گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای سنجش متغیرها نیز از پرسشنامه استاندارد فاگان (2019) پس از تائید روایی و پایایی استفاده‏ شد. همچنین، دوره زمانی موردمطالعه، سال تحصیلی 1397-1398 است. برای آزمون فرضیه‏ها نیز از تحلیل معادلات ساختاری استفاده ‏شد. یافته‏ها نشان داد که بین پذیرش و استفاده از فناوری توسعه‏یافته و یادگیری سیار رابطه مثبت و معنادار (80 درصد) در سطح اطمینان 95 درصد وجود دارد. سایر یافته‏ها نیز نشان داد که بین امید به تلاش و یادگیری سیار (67 درصد)، بین امید به عملکرد و یادگیری سیار (31 درصد)، بین تأثیرهای اجتماعی و یادگیری سیار (21 درصد)، بین انگیزه و یادگیری سیار (19 درصد)، بین انگیزه و امید به تلاش (71 درصد) و بین انگیزه و امید به عملکرد (73 درصد) رابطه مثبت و معناداری در سطح اطمینان 95 درصد وجود دارد. همچنین، اثر معنادار سن و جنس بر یادگیری نیز مشاهده نشد. باوجودآنکه پژوهش‏های آموزش حسابداری تاکنون چندان متمرکز بر پیاده‏سازی یادگیری سیار نبوده‏اند، استفاده از ابزارهای الکترونیکی شخصی از قبیل گوشی‏های هوشمند برای یادگیری روبه گسترش است و متناسب با نیازهای اجتماعی کنونی بوده که این مهم انگیزه دانشجویان و رضایت‏مندی نسبت به محتوای یادگیری را ارتقا می‏بخشد. UR - https://jti.atu.ac.ir/article_10902.html L1 - https://jti.atu.ac.ir/article_10902_a9151bbb339d3cf045e389d4d277e0f7.pdf ER -