ابراهیمی، ز. (1382). مقایسه تاثیر رسانه های تعاملی و غیر تعاملی بر سرعت، دقت و پایداری یادگیری دانش اموزان دختر پایه پنجم منطقه 17 شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
امیری، ف. (1389). تولید چندرسانهای آموزشی علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی و بررسی تأثیر آن بر میزان یادگیری و یادداری دانشآموزان کمتوان ذهنی شهر اراک در سال تحصیلی 88-89. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اراک.
پوراحمدعلی، ا. و موسوی پور، س. (1393). تولید چندرسانهای حساب آموز و اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی عملیات تقسیم و تفریق دانشآموزان دختر با ناتوانی یادگیری عربی. مجله ناتواناییهای یادگیری، 3(3)، 25-37.
حسنزاده، ر. (1389). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: ساوالان.
دیناروند، ح (1391). طراحی آموزشی برای آموزش اثربخش، تهران: انتشارات آییژ.
ذاکری،ا. (1380). مقایسه آموزش به کمک نرم افزار آموزشی و شیوه سنتی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش اموزان پایه اول راهنمایی منطقه 8 تهران، پایان نامه، دانشگاه تربیت معلم تهران.
رنجبر، ع. (1388). بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در نوآوری آموزش و پرورش.پایان نامه کارشناسی ارشد منتشر نشده. ساری، دانشگاه آزاد اسلامی.
زارع زاده، ک. (1386). مقایسه خودکارآمدی و خلاقیت در دانشآموزان کاربر اینترنت و دانشآموزان غیر کاربر. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیتمعلم.
زارع، م؛ مهربان، ج؛ ساریخانی، ر. (1394). بررسی تأثیر استفاده از چندرسانهای آموزشی طراحی شده بر اساس اصول بار شناختی بر میزان یادگیری و یادداری در درس زیستشناسی، فصلنامه روانشناسی تحلیلی – شناختی، سال ششم، شماره 22
زارعی زوارکی، ا و عوض زاده، ا. (1389). استانداردهای طراحی و تولید کتاب درسی دانشگاهی بهصورت چندرسانهای آموزشی، اولین همایش بینالمللی کتاب درسی دانشگاهی.
زمانی، ب؛ سعیدی، ذ و عابدی، احمد. (1390). اثربخشی و پایداری تأثیر استفاده از چندرسانهایها بر خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی درس عربی سال اول دبیرستان، فصلنامه رویکردهای نوین آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، سال ششم شماره دو، زمستان 1390.
سیف، ع. (1389). روانشناسی پرورشی نوین، تهران: انتشارات آگاه.
شاه جعفری، طاهره (1383). تدوین استانداردهایی برای تدوین چندرسانهایهای آموزشی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیتمعلم.
عطاران، م. (1382). مبانی تولید برنامههای آموزشی کامپیوتری، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
عطاران، م و بشیری، ف. (1387). بهرهگیری از نرمافزار کمکآموزشی فیزیک سوم دبیرستان و بررسی تأثیر آن در پیشرفت تحصیلی و تعامل دانشآموزان در کلاس. فصلنامه تعلیم و تربیت، شمارهی 89، 84-69.
غریبی، ف. (1388). تأثیر چندرسانهای آموزشی بر یادگیری و یادداری مفاهیم عربی دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزش پذیر پایه چهارم ابتدایی شهر اراک در سال تحصیلی 1388، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی.
فضلی سید محله، س.(1389). میزان برخورداری مدارس از وسایل و رسانه های آموزشی و به کارگیری آن توسط معلمان راهنمایی مازندران.پایان نامه کارشناسی ارشد، ساری، دانشگاه آزاد اسلامی.
قشمی، م. (1388). مقایسه تأثیر آموزش مبتنی بر کامپیوتر و آموزش سنتی بر میزان یادگیری دانشآموزان کلاسهای چند پایه در درس عربی منطقه انگوران زنجان در سال تحصیلی 87-88، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اراک.
کورشی زائر، م. (1387). تدوین فرم چندرسانهای های آموزشی ساخت ایران بر مبنای بررسی فرمهای موجود و دیدگاه متخصصین تکنولوژی آموزشی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اراک.
گریسون، د. و آندرسون، ت. (1998). یادگیری الکترونیکی در قرن 21: مبانی نظری و عملی ،ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و سعید صفایی موحد(1384). تهران : انتشارات علوم و فنون
محبوبی، ط، زارع، ح، سرمدی، م، فردانش، ه و فیضی، آ. (1391). تأثیر رعایت اصول طراحی آموزشی بر بار شناختی موضوعات یادگیری در محیطهای یادگیری چندرسانهای.فصلنامه مطالعات برنامهی درسی آموزش عالی،3(6)
معظمی گودرزی، ا. (1389). مقایسه تأثیر کاربرد سیدی چندرسانهای درس فیزیک بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به درس دانشآموزان پایهی دوم دبیرستان در دو روش تدریس مشارکتی و سنتی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اراک.
Clements, D. H. (200). From exercises and task to problems and projects unique contribution of computers to innovative mathematics education. The journal of mathematical behavior.19(1). 9-47
Damoense, M. (2003). Online learning: implicationfor effective learning for higher education in South Africa. Australian journal of Educational technology.19 (1), pp. 25-45.
Goos, M., Galbraith, P., Renshaw, P., & Geiger, V. (2001). Promoting collaborative inquiry in technology enriched mathematics classrooms. Washington, DC, Annual meeting of the American Educational research association settle,
What We Know and How We Know It.
Hede, A. (2002). An integrated model of multimedia effects on learning. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 11, pp. 177-191.
Johnson, Troy A. (2009). The effect of closed interactive multimedia learning environments on student memory retention: A linear versus non-linear approach. Published doctoral dissertation, University of North Florida, Jacksonville.
Keegan, D. J. (1998). The Foundation of Distance Education (2nd). London, Routledge.
Mandernach, B. J. (2009). Effects of instructor – personalized multimedia in the online classroom international Review of research in open and distance learning. 10)3(, Retrieved June 4, 2015 from http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/606/1263.
Mayer.R.E. (2005). Multimedia Learning: Cambridge University press.
Moreno, R., & Mayer, R. (2000). A learner-centered approach to multimedia explanations: Deriving instructional design principles from cognitive theory. Interactive Multimedia Journal of Computer Enhanced Learning, Retrieved June 4, 2015, from http://imej.wfu.edu/articles/2000/2/05/index.asp
Neo, T. K., and Neo, M. (2004) classroom innovation: engaging students in interactive multimedia learning. Campus – Wide information system. 21(3), pp.118 – 124.
Smit,P.L, & Ragan,T.J. (2005).Instructional design (3rd ed).Hobken,NJ:Sons inc.