Document Type : Research Paper

Authors

1 faculty member

2 ardabil

Abstract

This study aimed to investigate the impact of virtual social networks on students' academic performance (case study: first and second secondary school students in ardabil) is. To achieve this level of survey and questionnaire were students in first and second sections namin area. According to population size using Cochran sampling formula, 384 subjects were selected through cluster multistage. To collect the data, a valid approved by expert and university professor, and a steady level (alpha Kronbakh) 0.859 reliabled. To analyze the data using Spearman correlation was used SPSS19 software. The results showed that the correlation coefficient between the use of virtual social networks and academic performance was significant and negative. The highest correlation between the intensity of use of virtual social networks correlation with academic performance was significantly negative. The relationship between the use of virtual social networks and academic performance correlation was significant. The results showed that the advantages and disadvantages of the use of virtual social networks for students are significant and impact on their academic performance.

Keywords

منابع

-       احمدیان یزدی، ن. (1387). بررسی میزان تأثیر آموزش مهارت‌های ارتباطات میان فردی به کاردان‌های بهداشت خانواده بر رضایتمندی مراجعین آن‌ها در مراکز بهداشتی درمانی. مجله علوم پزشکی مدرس، 7(2)، ص-ص.
-       امینی، میترا. (1389). رابطه مهارت‌های ارتباطی با عملکرد آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی جهرم، مجله دانشگاه علوم پزشکی بابل، دوره دوازده ویژه‌نامه یک (آموزش پزشکی) 105-100.
-       انارکی، ملیحه. (1391). تأثیر خودگفتاری و دریافت بازخورد در افزایش سطح یادگیری مهارت‌های حرکتی دانشجویان رشته مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی، سال، چهارم، شماره دوم.
-       خدیوی، ا. (1386). درآمدی بر رفتار سازمانی در سازمان‌های هزاره سوم. تبریز: شایسته.
-       هنزایی زاده، ز. (1389). ارتباط جوسازمانی و مهارت‌های ارتباطی مدیران سازمان تربیت‌بدنی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات.
-       سرمست، بهروز. (1389). مهارت‌های ارتباطی در سازمان، ماهنامه کار و جامعه، ش 124 47- 37.
-       سورین، و. و تانکارد، ج. (۱۳۸۱). نظریه‌های ارتباطات. ترجمه علیرضا دهقان. (۱۳۸۱). تهران: دانشگاه تهران.
-       سیف، علی‌اکبر. (1389). روان‌شناسی پرورشی (روان‌شناسی یادگیری و آموزش)، تهران: انتشارات دوران.
-       شاه غیبی، شعله. (1388). بررسی تأثیر استانداردسازی شیوه آموزشی و ارزیابی در ارتقا سطح یادگیری مهارت‌های بالینی ویژه بخش زنان در دانشجویان، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره 5, شماره پیوست 14(ویژه‌نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی).
-       شعبانی، حسن. (1383). مهارت‌های آموزشی و پرورشی، تهران: سمت.
-       محمدی، مجتبی. (1390). ارتباط به‌کارگیری راهبردهای یادگیری و سطح مهارت فراگیران زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی، فصلنامه اندیشه‌های تازه در علوم تربیتی، سال چهارم، شماره سوم.
-       مرادی، محمود؛ عبداللهیان، فرزانه و صفر دوست، عاطیه. (1391). بررسی نقش ظرفیت جذب دانش بر رابطه بین یادگیری از خطاهای سازمانی و نوآوری سازمانی، فصلنامه مطالعات بهبود و مدیریت تحول، سال 22، شماره 69، 121-149
-       مهربان، حلیمه. (1389). شناخت رابطه مهارت‌های ارتباطی مدیران و تعهد سازمانی دبیران مدارس متوسطه با تاکی دبر دیدگاه دبیران شهر مشهد، پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد. 76-84.