احمدی، مسعود، فلاح، وحید و میرزاخانی، سمانه. (1390). مقایسه تأثیر آموزش چندرسانهای تعاملی با چندرسانهای غیرتعاملی بر میزان یادگیری دانشآموزان ابتدایی. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(4)، 117-129.
اشراقی، مهدی. (1388) تحلیل و ارزشیابی سیدیهای چندرسانهای آموزش قرآن بر اساس استانداردهای طراحی تولید چندرسانهایهای آموزشی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبائی.
الله کرمی، آزاد. (1392). مقایسه یادگیری تلفیقی و آموزش حضوری بر خلاقیت و تفکر انتقادی دانشآموزان پایه دوم متوسطه شهرستان قدس. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبائی تهران.
بحرانی، محمود. (1388). بررسی روایی و پایایی مقیاس تحصیلی هارتر. مطالعات روانشناختی، 5(1)، 51-72.
پناهی، حسین و موسویپور، سعید. (1395) تأثیر آموزش چندرسانهای قرآن بر میزان یادگیری و یادداری درس قرآن دانشآموزان پسر با نیازهای ویژة ذهنی پایه ششم ابتدایی. فصلنامه فناوری آموزش، 11(1)، 49-57.
جعفریفر، زهره و نقیزاده، زهرا. (1396) شناسایی و تحلیل خلأهای موجود در پژوهشهای انجامشده در زمینه آموزش قرآن. دوفصلنامه پژوهشهای میانرشتهای قرآن کریم، 8(2)، 47-70
زمانی، بیبی عشرت، سعیدی، ذوالفقار و عابدی، احمد. (1390). اثربخشی و پایداری تأثیر استفاده از چندرسانهای بر خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی سال اول دبیرستان. رویکردهای نوین آموزشی، 6(2)، 1-22.
سعیدی رضوانی، محمود، پرتو، مسلم و سرشور خراسانی، غلام عباس. (1388). ارزشیابی برون داد برنامه آموزش قرآن پایه پنجم ابتدایی. فصلنامه نوآوری آموزشی، 31(8)، 8-37.
سیف، علیاکبر. (1395). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: دوران.
فرجی، نسیم و کریمی ثانی، پرویز. (1395) تأثیر چندرسانهای آموزش دیکته یار بر بهبود حافظه دیداری و شنیداری و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان ناتوان در یادگیری املا پایه دوم مدرسه بهزیستی شهرستان شبستر. فصلنامه روانشناسی تربیتی. 7(13)، 13-27.
مایر، ریچارد و کلارک، روت کالوین. (1393) یادگیری الکترونیکی و علم آموزش. ترجمه خدیجه علیآبادی و همکاران. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
محمد علینژاد عمران، روحالله. (1394). تدبر در فهم قرآن. فصلنامه سراج منیر. 6(20). 150-173.
موسی رمضانی، سونیا. (1390). تأثیر آموزش چندرسانهای و سخنرانی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی دانشآموزان از راه دور. فناوری آموزش، 6(1)، 45-57.
میرزا محمدی، محمدحسن، افشار، عبدالله، شاهرضائی، سید رسول و قبادی، محترم. (1392). ارزشیابی برون داد برنامه آموزش قرآن پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 89/1388. فصلنامه نوآوری آموزشی، 45(12)، 23-44.
نباتی، رضا و وکیل، مسعود. (1396). هدف آموزشوپرورش از آموزش قرآن چیست؟ مجله رشد جوانه، 55، 48-54.
نقیه، مجید. (1382). کاربرد شیوههای فعال و جدید تدریس در آموزش قرآن. مجله کوثر، 10، 77-81.
وطنی، اسدالله. (1382). چند تجربه در جذب دانشآموزان به آموزش قرآن کریم.
رشد آموزش قرآن، 3، 51-53.
وکیل، مسعود. (1381). نگاهی به برنامه جدید آموزش قرآن کریم در آموزشوپرورش ایران
. رشد آموزش قرآن، 1.
وکیل، مسعود. (1389). سواد قرآنی. ویژهنامه رشد آموزش قرآن، 16(2)، 36-45.
References
Anas, N., Ariff, M. I. M., Ghazali, Z. M., & Yaacob, Z. (2018). Development model of digital Quran based on technology Acceptance in learning performance. Journal of Fundamental and Applied Sciences, 10(6S), 2391-2401.
Aziz, A. A., Ibrahim, M. A., Shaker, M. H., & Nor, A. M. (2016). Teaching Technique of Islamic Studies in Higher Learning Institutions for Non-Arabic Speakers: Experience of Faculty of Quranic and Sunnah Studies and Tamhidi Centre, Universiti Sains Islam Malaysia. Universal Journal of Educational Research, 4(4), 755-760.
bin Mohamad, R., Muninday, B., & Govindasamy, M. (2010). Testing the Effects of Interactive Courseware Template for the Learning of History among Form One Students. Online Submission, 7(10), 106-113.
Bradley C., Haynes R. & Boyle T. (2008) Designing multimedia learning objects for PDAs. International Journal of Mobile Learning and Organisations, 2(3), 237 – 249.
Brozo, W. G. (2018). Literacy Achievement and Motivation Reconsidered: Linking Home and School Literate Practices for Struggling Adolescent Males. In Reading Achievement and Motivation in Boys and Girls (pp. 185-200). Springer, Cham.
Collins, A., & Halverson, R. (2018). Rethinking education in the age of technology: The digital revolution and schooling in America. Teachers College Press.
da Silva, C. W., & Correia, N. (2017, September). Analysis of Interactive Multimedia Features in Scientific Publication Platforms. In International Conference on Theory and Practice of Digital Libraries (pp. 525-530). Springer, Cham.
Ferdig, R. E., Pytash, K. E., Kosko, K. W., Memis, R., Ryan, K., & Dunlosky, J. (2017). The impact of eWriters on literacy motivation, self-efficacy, and the real-virtual-relationships between parents and teachers. Journal of Interactive Learning Research, 28(4), 341-357.
Maimun, L., Yulizar, B., Rosseni, D., Hamdan, G., Maslawati, M., & Sabariah, S. (2011). Challenges Faced by Teachers in Teaching Qur’anic Tarannum. World Applied Sciences Journal, 14, 40-43.
Marina, I., Norizan, M. D., Suzana, A., & Aida, A. R. (2011). Engaging Learners to Learn Tajweed through Active Participation in Multimedia Application (TaLA). Proc. of Int. Conf. on Advances in Computing, Control, and Telecommunication Technologies, 88-91.
Massoud Hammza, O. I., Ali Daw, D. A,. & Faryadi, Q. (2013). Using Multimedia Instructional Design to Teach the Holy-Quran: A Critical Review. International Journal of Humanities and Social Science, 3(6), 37- 45.
Nozari, A. Y., & Siamian, H. (2015). The effect of applying podcast multimedia teaching system on motivational achievement and learning among the boy students. Acta Informatica Medica, 23(1), 29-32.
Park, S., & Braud, A. (2017). The Effects of Multimedia Content Design Modalities on Students’ Motivation and Achievement in History. Computers in the Schools, 34(4), 236-252.
Razak, Z., Ibrahim, N. J., & Idna Idris, M. (2008). Quranic Verse Recitation Recognition Module for Support in J-QAF Learning: A Review. International Journal of Computer Science and Network Security (IJCSNS), 8(8), 207-216.
Reis, R. C. D., Isotani, S., Rodriguez, C. L., Lyra, K. T., Jaques, P. A., & Bittencourt, I. I. (2018). Affective states in computer-supported collaborative learning: Studying the past to drive the future. Computers & Education, 120, 29-50.
Sardan, N, A & Rias, R, M. (2013). M-Tajweed: A Mobile Courseware to Assist in Tajweed Learning. International Journal on Islamic Applications in Computer Science And Technology, 1(3), 1-8.
Silverman, R., Kim, Y. S., Hartranft, A., Nunn, S., & McNeish, D. (2017). Effects of a multimedia enhanced reading buddies program on kindergarten and Grade 4 vocabulary and comprehension. The Journal of Educational Research, 110(4), 391-404.
Tabbal, H., El Falou, W., & Monla, B. (2006). Analysis and imple-mentation of a Quranic verses delimitation system in audio files using speech recognition techniques. Paper presented at the Proceeding of the IEEE Conference of 2nd Information and Communi-cation Technologies, Malaysia.
Takacs, Z. K., Swart, E. K., & Bus, A. G. (2015). Benefits and pitfalls of multimedia and interactive features in technology-enhanced storybooks: A meta-analysis. Review of educational research, 85(4), 698-739.
Wu, T. J., & Tai, Y. N. (2016). Effects of Multimedia Information Technology Integrated Multi-Sensory Instruction on Students' Learning Motivation and Outcome. EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(4), 1065-1074.
Yu, K., Tang, H., Gong, R., Dong, J., & Hu, S. (2018). Effects of the Application of Multimedia to Library Use Education on Learning Motivation and Learning Satisfaction. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(7), 2987-2994.
Zayed, T. M. (2017). The Role of Reading Motivation And Interest In Reading Engagement Of Quranic Exegesis Readers. O-JIE: Online Journal of Islamic Education, 3(1), 1-13.