ابراهیم پور، مریم، سبحانی نژاد، مهدی و شایسته، اقدس. (1393). اهمیت توسعه توانایی سواد اطلاعاتی با تأکید بر ملاحظات اجرای فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی کشور. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 3(2)، 1-14.
ابراهیمی درچه، الهه، چشمه سهرابی، مظفر و نیستانی، محمدرضا. (1395). تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره متوسطه ایران با رویکرد سواد اطلاعاتی. فصلنامه تعلیم و تربیت، 32(125)، 169-200.
ایراننژاد، پریسا، رونقی، سیمین و شاهمحمدی، نیره. (1390). تحلیل محتوای کتابهای درسی (1) با تأکید بر کتابهای درسی دوره ابتدایی. کرج: سرافراز.
پریرخ، مهری. (1394). آموزش سواد اطلاعاتی: مفاهیم، روشها و برنامهها. تهران: کتابدار.
حیدری همتآبادی، زهرا. (1385). شناسایی میزان توجه به سواد اطلاعاتی در درسنامههای علوم تجربی دوره ابتدایی. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی درسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان.
رهبرنودهی، نسیبه، نیک مقدم حجتی، ساناز و سلیمانی روزبهانی، فاطمه. (1394). تعیین عوامل مؤثر بر آسیبهای فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آن، در دانشآموزان ایرانی (مطالعه موردی: دانشآموزان مقطع متوسطه و پیشدانشگاهی مدارس ناحیه 1 کرج). دومین همایش بینالمللی مدیریت و فرهنگ توسعه. تهران: مؤسسه سفیران فرهنگی مبین
عرب شاهی، ملیحه، سیف نراقی، مریم و نادری، عزتالله. (1395). بررسی میزان توجه به مهارتهای سواد اطلاعاتی در کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی نظام آموزشوپرورش ایران. دو فصلنامه علمی-پژوهشی تفکر و کودک، 7(1)، 55-81.
عینی، اکرم. (1394). سواد اطلاعاتی در مراکز یادگیری مدرسه. تهران: مؤسسه فرهنگی منادی تربیت.
کاشی نهنجی، وحیده. (1390). سواد اطلاعاتی در مدارس. تهران: کتابدار.
کیانی، حسن، تاجداران، منصور و پویا، کاترین. (1395). بررسی تأثیر تحصیلات والدین در ارتقاء سطح سواد اطلاعاتی دانشآموزان مقطع پیشدانشگاهی مدارس دولتی و غیردولتی منطقه 2 شهر تهران 91-1390. فصلنامه دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 9(32)، 81-88.
لطفی ماهر، ناهید و درتاج، فریبرز. (1390). میزان توجه به سواد اطلاعاتی در درسنامههای بخوانیم و بنویسیم دوره ابتدایی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 6(23)، 110-131.
محسنی، سمیه. (1387). شناسایی میزان توجه به سواد اطلاعاتی در درسنامههای علوم تجربی و اجتماعی دوره راهنمایی. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی درسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان.
مرادی، انیسه و اخوان تفتی، مهناز. (1392). بررسی رضایت دانشآموزان دوره متوسطه نظری از انتخاب رشته خویش و عوامل مؤثر بر آن. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 9(28)، 121-138.
ملکی، حسن. (1382). مبانی برنامهریزی درسی آموزش متوسطه. تهران: سمت.
میرحسینی، زهره و شعبانی، احمد. (1393). مبانی و روشهای آموزش سواد اطلاعاتی. تهران: سمت.
نظری، مریم. (1385). سواد اطلاعاتی. تهران: پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران.
نیلی، ترزا. (2006). سنجش سواد اطلاعاتی با استفاده از ابزارها و تکالیف استاندارد. (ترجمه علیاکبر خاصه و رحیم علیجانی، 1389). تهران: چاپار.
References
Chu, S. K. W. (2012). Assessing information literacy: A case study of primary 5 students in Hong Kong. School Library Research, 15, 1–24.
Kong, S. C. (2008). A curriculum framework for implementing information technology in school education to foster information literacy. Computers & education, 51(1), 129-141.
Ngo, H. T., Walton, G., & Pickard, A. (2016) Teaching and Learning Information Literacy in Upper Secondary Schools in Vietnam. In The Fourth European Conference on Information Literacy (ECIL) (P. 113).
Rambousek, V., Štípek, J., Procházka, J., & Wildová, R. (2014). Research on ICT literacy education in primary and lower secondary schools in the Czech Republic. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 141, 1263-1269.