مقاله پژوهشی
تأثیر آموزش از طریق چندرسانه‌ای بر میزان یادگیری درس زیست‌شناسی

جعفر احمدی گل؛ جواد حاتمی

دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1395، صفحه 3-18

https://doi.org/10.22054/jti.2018.22598.1214

چکیده
  این پژوهش باهدف بررسی تأثیر آموزش به کمک چندرسانه‌ای با رعایت اصل پیش آموزش مایر بر افزایش میزان یادگیری درس زیست‌شناسی دانش‌آموزان پایه دهم متوسطه شهرستان نقده با روش شبه‌آزمایشی صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان پسر بود که در سال         95-1394 این درس را انتخاب کرده بودند؛ با روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر عامل آموزشی متحرک بر یادگیری و یادداری دانش آموزان

زینب اسمعیلی بجدنی؛ خدیجه علی آبادی

دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1395، صفحه 19-37

https://doi.org/10.22054/jti.2018.9749.1133

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر وجود عامل آموزشی متحرک در چند رسانه‌ای‌ها بر یادگیری و یادداری دانش‌آموزان صورت گرفته است. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان دختر سال سوم راهنمایی منطقه ۴ ناحیه ۶ شهر تهران بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس ۶۰ نفر از دانش‌آموزان انتخاب و به‌صورت تصادفی به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تاثیر راهبرد نقشه مفهومی بر بهبود یادگیری دانش آموزان

حشمت اله نظری؛ سعید شیخی

دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1395، صفحه 39-58

https://doi.org/10.22054/jti.2018.7546.1117

چکیده
  پژوهش حاضر به‌منظور بررسی تأثیر راهبرد نقشه مفهومی بر بهبود یادگیری اهداف شناختی سطوح بالای طبقه‌بندی بلوم در درس زیست‌شناسی دوره‌ی متوسطه انجام گرفت. جامعه آماری در این پژوهش ، دانش‌آموزان پسر سال سوم متوسطه شهر آبدانان در سال تحصیلی 94-93، و نمونه مورد مطالعه در این پژوهش دو کلاس 22 نفری بودند که بر اساس نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر یادگیری تلفیقی بر میزان یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشجویان

نسرین ترک؛ ملوک خادمی اشکذری؛ اسماعیل زارعی زوارکی

دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1395، صفحه 59-76

https://doi.org/10.22054/jti.2018.13549.1164

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف بررسی بهبود یادگیری و انگیزش از راه یادگیری تلفیقی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه علامه طباطبائی صورت گرفت. پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی بود. جامعه آماری پژوهش عبارت بود از کلیه دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی که در نیمسال اول سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل بودند. نمونه آماری، با ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارزشیابی دوره‌های توانمندسازی معلمان مقطع ابتدایی عشایری

علی عسکر لجم اورک مرادی؛ غلام حسین رحیمی دوست؛ سکینه شاهی

دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1395، صفحه 77-94

https://doi.org/10.22054/jti.2018.18548.1194

چکیده
  این پژوهش با هدف ارزشیابی دوره‌های توانمندسازی معلمان مقطع ابتدایی عشایری ایذه  انجام شد .روش نمونه­گیری به این ترتیب بود که ابتدا از بین 152 نفر معلم ابتدایی عشایر ایذه، 110 نفر  بر اساس جدول مورگان انتخاب شدند و در بخش کیفی از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد و15 نفر از مسئولان آموزش عشایر و معلمانی که بیشترین حضور را طی سال­های93-1390 ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر واقعیت افزوده در افزایش مهارت خودیاری دانش آموزان دارای اختلال اوتیسم

فاطمه جعفرخانی؛ زهرا جامه بزرگ

دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1395، صفحه 95-108

https://doi.org/10.22054/jti.2018.28793.1230

چکیده
  به دلیل ضرورت توجه به مهارت‌های زندگی روزانه در درمان افراد با اختلال طیف اوتیسم پژوهش حاضر باهدف  بررسی تأثیر آموزش با فناوری واقعیت افزوده بر افزایش مهارت خودیاری دانش آموزان دارای اختلال طیف اوتیسم انجام گرفت .پژوهش شامل بر مطالعه آزمایشی تک موردی بود که در آن سه کودک پسر  7 تا 8 ساله مبتلا به اختلال اوتیسم شرکت داشتند. از طرح ...  بیشتر