نشریه فناوری های آموزشی در یادگیری به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، یک نشریه دسترسی-آزاد است از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی در ایران منتشر می شود. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی با تمرکز بر مباحث فناوری مورد استفاده در امور آموزشی و یادگیری پایه گذاری شده است. این نشریه در پاسخ به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه فناوری آموزشی انتشار یافته و هدف آن انتشار مقالات با کیفیت که یافته های مرتبط با موضوعات مهم این حوزه را گزارش می دهند است. این نشریه برای بررسی، پردازش و انتشار مقالات علمی از نویسندگان، نهادها و سازمان های پژوهشی مبلغ دو میلیون ریال بابت جبران بخشی از هزینه داوری دریافت می کند و در صورت پذیرفته شدن مقاله مبلغ چهار میلیون ریال بابت بخشی از هزینه‌های پردازش مقالات از نویسندگان دریافت می‌گردد، مابقی هزینه‌ها از سوی دانشگاه علامه طباطبائی پشتیبانی مالی می شود. .

نشریه فناوری های آموزشی در یادگیری که تا شماره 14 با عنوان فناوری آموزش و یادگیری منتشر شده است، در دوره جدید فعالیت علمی خود با بهره گیری از تیم تخصصی ملی و بین المللی و با همکاری و مشارکت انجمن فناوری آموزشی ایران به فعالیت خود ادامه داده و در ارزیابی سال 1401 توسط کمیسیون نشریات علمی کشور موفق به اخذ درجه علمی با رتبه ب شده است. از پژوهشگران، دانشجویان و اساتید دعوت می گردد با ارسال مقالات علمی و پژوهشی خود نشریه را در این دوره از فعالیت یاری نمائید.

نشریه فناوری آموزش و یادگیری در دو نسخه چاپی و آنلاین منتشر می شود. 

کپی‌رایت و لایسنس

Creative Commons License

نویسنده/نویسندگان با اختیار و آگاهی کامل، حقوق مادی و معنوی مربوط به انتشار مقاله را به نشریه و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی واگذار می‌نماید/می‌نمایند و نشریه در انتشار مقاله به صورت چاپی، برخط، لوح فشرده، نمایه­های بین‌المللی و داخلی اختیار تام دارد و منافع مادی احتمالی متعلق به نشریه و  ناشر است. این حق تنها با رد انتشار مقاله در نشریه یا انصراف نویسنده/نویسندگان از ادامه همکاری تا قبل از تعیین تکلیف قطعی مقاله سلب خواهد شد.

شناسنامه نشریه:

  • ·         کشور محل چاپ : ایران
  • ·         ناشر: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
  • ·         فرمت:  چاپی و الکترونیکی
  • ·         انتشار از:  پاییز 1393
  • ·         شاپای چاپی: 2476-5872
  • ·         شاپای الکترونیکی: 2476-6372
  • ·         قابل دسترسی از: magiran.com, noormags.ir, civilica.com academia.edu
  • ·         درصد پذیرش مقالات: 19%
  • ·         وضعیت چاپ:چاپی و الکترونیکی
  • ·         نوبت‌های چاپ:  فصلنامه
  • ·         دسترسی قبلی: بلی
  • ·         درصد همانندی نشریه: 15%
  • ·         زبان مجله: فارسی (چکیده انگلیسی)
  • ·         حوزه  تخصصی: مدیریت آموزشی و ...
  • ·         هزینه داوری مقاله:  دو میلیون ریال
  • ·         هزینه چاپ مقاله:  چهار میلیون ریال
  • ·         نوع مجله: علمی 
  • ·         دسترسی رایگان و آزاد به مقالات: بلی
  • ·         نمایه شده:  بلی
  • ·         نوع  داوری: داوری بسته  و حداقل 2 داور
  • ·         زمان بررسی اولیه:  حداکثر 10 روز
  • ·         زمان داوری:  حداقل 9 هفته و حداکثر 6 ماه
  • ·         ایمیل مجله: ftechnology@atu.ac.ir
  • ·         ایمیل پشتیبان:  atupress@atu.ac.ir

سیاست‌های آرشیو و نگهداری مقالات

فصلنامه فناوری های آموزشی در یادگیری، نگرانی‌های نویسندگان، خوانندگان، کتابداران و سایرین را در مورد نیاز به حفظ طولانی مدت و دسترسی به تحقیقات علمی را، در حالی که دنیای انتشارات در حال دیجیتالیزه شدن است را درک می‌کند. خط مشی ما مستقیماً و صادقانه به مساله بایگانی یعنی نگهداری طولانی مدت به همراه دسترسی می‌پردازد.

فصلنامه فناوری های آموزشی در یادگیری، متعهد به بایگانی، یعنی حفظ طولانی مدت و ایجاد امکان دسترسی به اطلاعات تحقیقاتی علمی منتشر شده به صورت الکترونیک در فصلنامه فناوری آموزش و یادگیری می‌باشد. این بیانیه خط مشی میزان تعهد بایگانی مجله و رویه‌های مربوطه برای انجام این تعهد را مشخص می‌کند. فصلنامه فناوری های آموزشی در یادگیری، به عنوان یک آرشیو برای تمام اطلاعات الکترونیکی منتشر شده توسط این مجله عمل خواهد کرد. محتوای آرشیو شامل تمامی نسخه‌های این مجله با قابلیت دسترسی آنلاین و انتشار مطالب تکمیلی مربوطه خواهد بود. محتوای اصلی اطلاعات هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد اما ممکن است به دلیل رخ دادن اشتباهات و نیاز به اصلاح محتوا، ارجاعات و سایر موارد که پس از انتشار اصلی دستخوش تغییر می‌شوند، به صورت حاشیه‌نویسی یا افزودن اطلاعات تکمیلی، تکمیل شوند.

برای بهره‌برداری کارآمد و ایمن از سرویس آنلاین، فصلنامه فناوری های آموزشی در یادگیری متعهد می‌شود که نسخه‌های کپی به منظور حفظ اطلاعات و امنیت از آرشیو الکترونیک نشریه‌های تهیه کند. نسخه‌های تکثیری برای ایجاد امکان تحویل سریع محتوا به مصرف‌کنندگان استفاده می‌شود در حالی که نسخه‌های تکثیری امنیتی به عنوان نسخه بک‌آپ نگهداری می‌شود. فصلنامه فناوری های آموزشی در یادگیری، متعهد به تجدید دوره‌ای این تکثیرات است. حداقل یک نسخه تکثیری امنیتی در مکانی جدا و دور از دفتر تحریریه فصلنامه فناوری های آموزشی در یادگیری در تهران، ایران نگهداری می‌شود.