طراحی و اعتبار بخشی الگوی تدوین کتب درسی الکترونیکی در آموزش عالی

سعید شیخی؛ محمد آرمند؛ علیرضا عصاره

دوره 8، شماره 27 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/jti.2025.78189.1439

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتبار بخشی الگوی تدوین کتب درسی الکترونیکی در آموزش عالی انجام شد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، هم کاربردی و هم توسعه‌ای است. از لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها آمیخته اکتشافی (کیفی و کمی)، از نظر ماهیت و نوع مطالعه در بخش کیفی داده بنیاد و در بخش کمی پیمایش مقطعی است. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل صاحب‌نظران و خبرگان ...  بیشتر

تاثیر راهبرد نقشه مفهومی بر بهبود یادگیری دانش آموزان

حشمت اله نظری؛ سعید شیخی

دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1395، ، صفحه 39-58

https://doi.org/10.22054/jti.2018.7546.1117

چکیده
  پژوهش حاضر به‌منظور بررسی تأثیر راهبرد نقشه مفهومی بر بهبود یادگیری اهداف شناختی سطوح بالای طبقه‌بندی بلوم در درس زیست‌شناسی دوره‌ی متوسطه انجام گرفت. جامعه آماری در این پژوهش ، دانش‌آموزان پسر سال سوم متوسطه شهر آبدانان در سال تحصیلی 94-93، و نمونه مورد مطالعه در این پژوهش دو کلاس 22 نفری بودند که بر اساس نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای ...  بیشتر