رابطه سازنده گرایی و موفقیت در یادگیری برخط با متغیرهای میانجی تعهد دانشجویان،آمادگی و جو یادگیری برخط

علیرضا ظهریبان حصاری؛ محمود اکرامی؛ محمدرضا سرمدی

دوره 6، شماره 20 ، تیر 1402، ، صفحه 60-81

https://doi.org/10.22054/jti.2024.74087.1380

چکیده
  پژوهش حاضربا عنوان " رابطه سازنده گرایی وموفقیت در یادگیری برخط با متغیرهای میانجی تعهد دانشجویان برخط،آمادگی وجویادگیری برخط،" است. هدف از این مطالعه، تعیین مدل یابی معادلات ساختاری موفقیت در یادگیری دانشجویان برخط بر پایه سازنده گرایی و متغیرهای واسطه ای، می باشد.جامعه آماری، تمام دانشجویان شاغل به تحصیل دوره های کارشناسی وکارشناسی ...  بیشتر

تحلیل و تبیین جایگاه مدل طراحی آموزش واقع‌گرا در میان رویکردهای عمده به طراحی آموزشی و چگونگی کاربرد آن در عمل

کیومرث تقی پور؛ حسین دهقانزاده؛ داریوش نوروزی

دوره 3، شماره 10 ، فروردین 1396، ، صفحه 17-47

https://doi.org/10.22054/jti.2020.1291.1033

چکیده
  پژوهش حاضر به تبیین جایگاه مدل طراحی آموزش واقع‌گرا در میان رویکردهای عمده به طراحی آموزشی و چگونگی کاربرد آن در عمل پرداخته است. روش پژوهش در این مطالعه، روش تحلیل محتوای کیفی به‎شیوه استقرایی بوده که با مطالعه منابع تخصصی مرتبط در حوزه آموزش واقع‌گرا، اطلاعات لازم جهت پاسخ‌گویی به سوالات پژوهش فراهم گردید. یافته‌های این پژوهش ...  بیشتر