اثربخشی برنامه مداخله استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس ریاضی

احمد گوهری اصل؛ علی ایرانمنش؛ ابوالفضل تهرانیان؛ احمد شاهورانی سمنانی

دوره 6، شماره 22 ، دی 1402، ، صفحه 40-57

https://doi.org/10.22054/jti.2024.77293.1421

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی برنامه مداخله استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس ریاضی بود.روش‌: این پژوهش، از نظر هدف، کاربردی؛ از لحاظ نحوه جمع‎آوری اطلاعات و داده‏ها، آزمایشی، از نوع نیمه آزمایشی، با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل؛ و از نظر ماهیت داده‌ها، کمی بود. جامعه آماری پژوهش، دبیران ریاضیِ دانش‌آموخته ...  بیشتر

روایت معلمان دورۀ ابتدایی از چالشهای ارزشیابی درس ریاضی در آموزش مجازی

زهرا رحیمی؛ زهره نظری مقدم

دوره 5، شماره 15 ، فروردین 1401، ، صفحه 9-25

https://doi.org/10.22054/jti.2023.72402.1369

چکیده
  مطالعۀ حاضر با هدف تحلیل تجربه زیسته معلمان دورۀ ابتدایی از چالش‌های ارزشیابی درس ریاضی در آموزش مجازی انجام شده است. این مطالعه از نظر هدف، پژوهشی کاربردی است و برای گردآوری و تحلیل داده‌ها از روش پدیدار‌شناسی (کیفی) بهره گرفته است. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبۀ عمیق نیمه‌ساختار‌یافته است و شرکت‌کنندگان در این مطالعه معلمان دوره ...  بیشتر

تاثیربازی دیجیتال آموزشی بر انگیزش ویادگیری درس ریاضی

فاطمه جعفرخانی؛ مهدی واحدی؛ شبنم یزدان خواه

دوره 5، شماره 15 ، فروردین 1401، ، صفحه 27-38

https://doi.org/10.22054/jti.2023.43744.1271

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیربازی های آموزشی رایانه ای بریادگیری و انگیزش درس ریاضی در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی با رویکرد مقایسه رسانه ای انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی شهر مشهد درسال تحصیلی 97- 96 بود. نمونه آماری شامل 64 نفر از دانش آموزان پسربود که به صورت در دسترس با روش جایگزینی تصادفی در ...  بیشتر