تحلیلی بر مفهوم تفکر طراحی و ضرورت آن در آموزش

سوسن طالبی؛ محمد رضا نیلی؛ هاشم فردانش

دوره 6، شماره 21 ، مهر 1402، ، صفحه 10-35

https://doi.org/10.22054/jti.2024.73728.1377

چکیده
  رویارویی با مسائل پیچیده آموزشی و طرح مسائل نوآورانه در جهانِ متأثر از تغییرات علم و فناوری قرن حاضر، نیازمند تجهیز به نوعی از اندیشه و عملِ تحلیلی و خلاق در عرصه آموزش و یادگیری است. تفکر طراحی در آموزش" نوعی مسئله‌گشایی یادگیرنده‌محور و خلاق برای پاسخگویی به مسائل مبهم و پیچیده و طرح مسائل نوآورانه در آموزش است." هدف از این پژوهش، ...  بیشتر