محسن حاجیتبار فیروزجائی؛ میمنت عابدینی عابدی؛ مسعود خطیری
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش برنامهی «مدرسه تلویزیونی ایران» شبکه آموزش، بر میزان عملکرد تحصیلی کیفی دانشآموزان با میانجیگری درگیری تحصیلی، در ایام کرونا میباشد. روش پژوهش پیمایشی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه دانش-آموزان پایه ششم (1038 نفر) شهرستان کردکوی در سال 1401-1400 میباشند که با استفاده از شیوه نمونهگیری ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش برنامهی «مدرسه تلویزیونی ایران» شبکه آموزش، بر میزان عملکرد تحصیلی کیفی دانشآموزان با میانجیگری درگیری تحصیلی، در ایام کرونا میباشد. روش پژوهش پیمایشی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه دانش-آموزان پایه ششم (1038 نفر) شهرستان کردکوی در سال 1401-1400 میباشند که با استفاده از شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبتی 343 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدهاند. جهت گردآوری دادهها، از دو پرسشنامه استاندارد درگیری تحصیلی شوفلی و بکر(2006) و عملکرد تحصیلی پاهم و تایلر(1999) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطّلاعات از ضرایب همبستگی پیرسون و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین میزان تماشای برنامه مدرسه تلویزیونی با درگیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معنادار وجود داشت. همچنین نتایج نشان داد که برنامه مدرسه تلویزیونی به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم(با میانجیگری درگیری تحصیلی) بر عملکرد تحصیلی تاثیر میگذارد. نین نتایج نشان داد که برنامه مدرسه تلویزیونی به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم(با میانجیگری درگیری تحصیلی) بر عملکرد تحصیلی تاثیر میگذارد.