آقازاده، محرم. (1390). تکنولوژی آموزشی بر پایه رویکرد ساختگرایی. تهران: آییژ.
بهروزی، ناصر؛ شغابی، معصومه؛ مهرابی زاده هنرمند، مهناز و مکتبی، غلامحسین. (1392). بررسی رابطه یادگیری خودراهبر با عملکرد تحصیلی و رضایت از زندگی در دانشآموزان. مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 6(1)، 155-170.
پاک نیا، لیلا؛ نادی، محمدعلی؛ صفری، یحیی و مهدی زاده، حسین. (1392). طراحی نرمافزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی، 10(12)، 24-35.
دستگاهی، نسترن. (1385). ساخت و ارزشیابی وسیله آموزشی «رها» برای افزایش مهارت ترسیم حروف الفبا در دانشآموزان عادی و کمتوان ذهنی آموزشپذیر پایه اول ابتدایی شهر اهواز در سال تحصیلی 85-1384. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی.
زارعیزوارکی، اسماعیل؛ علیزاده، حمید؛ جعفرخانی، فاطمه. (1391). تاثیر آموزش چندرسانهای بر یادگیری درس زبان انگلیسی دانشآموزان کمبینا. فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، 12(1)، 13-20.
زارعیزوارکی، اسماعیل و غریبی، فرزانه. (1391). تأثیر آموزشی چندرسانهای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانشآموزان دختر کمتوان ذهنی پایه چهارم شهر اراک. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 2 (5)، 1-19.
زمانی، بیبی عشرت؛ سعیدی، ذوالفقار و عابدی، احمد. (1390). اثربخشی و پایداری تأثیر استفاده از چندرسانهایها بر خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی سال اول دبیرستان. رویکردهای نوین آموزشی: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، 6(2)، 1-22.
گنجی، حمزه. (1392). ارزشیابی شخصیت. تهران: ساوالان.
مرادی، رحیم. (1392). تأثیر آموزش چندرسانهای بر رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان درخودمانده پایه اول ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 92-1391. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
موسیپور، سعید و امیری، فاطمه. (1393). ای آموزشی علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر میزان یادگیری و یادداری دانشآموزان کمتوان ذهنی. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 4(1)، 83-103.
میلر. جی. پی. (1998). نظریههای برنامه درسی. ترجمه محمود مهرمحمدی، (1391). تهران: سمت.
علی نادی، محمد و سجادیان، ایلناز. (1385). هنجاریابی مقیاس سنجش خودراهبری در یادگیری، در مورد دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهر اصفهان. نوآوریهای آموزشی، 5(4)، 111-134.
مرادی، رحیم؛ شریفی درآمدی، پرویز و زارعی زوارکی، اسماعیل. (1392). تأثیر چندرسانهای آموزشی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کمتوان ذهنی پایه پنجم ابتدایی. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(1)، 5-22
وستوود، پیتر. (بیتا). آموزشوپرورش دانشآموزان با نیازهای ویژه. ترجمه قربان همتی علمدارلو و ستاره شجاعی. (1391). تهران: آوای نور.
وستوود، پیتر. (بیتا). آموزشوپرورش کودکان با نیازهای ویژه. ترجمه شاهرخ مکوندحسینی. (1389)، تهران: رشد.
هالاهان، د. پ.، و کافمن، ج. ا. (بیتا). کودکان استثنایی: زمینه تعلیم و تربیت ویژه. ترجمه مجتبی جوادیان. (1378)، مشهد: به نشر.
یوسفی، علیرضا و گردانشکن، مریم. (1386). مروری بر توسعه یادگیری خودراهبر. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی (ویژهنامه توسعه آموزش)، 10(5)، 776-783.
Andresen, B. B., & Brink, K. (2013). Multimedia in Education. Moscow: UNESCO.
Avcioglu, H. (2012). The Effectiveness of the Instructional Programs Based on Self-Management Strategies in Acquisition of Social Skills by the Children with Intellectual Disabilities. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(1), 345-351.
Blood, E., & W. Johnson, J. (2011). Using an iPod Touch to Teach Social and SelfManagement Skills to an Elementary Student. EDUCATION AND TREATMENT OF CHILDREN, 34(3), 299-322.
Boyle, J. R. (1996). The effects of a cognitive mapping strategy on the literal and inferential comprehension of students with mild disabilities. Learning Disability Quarterly, 19(2), 86-98.
Davies, D. K., Stock, S. E., & Wehmeyer, M. L. (2002). Enhancing independent time-management skills of individuals with mental retardation using a palmtop personal computer. Mental Retardation, 40(5), 358-365.
Davies, D. K., Stock, S. E., & Wehmeyer, M. L. (2002). Enhancing independent task performance for individuals with mental retardation through use of a handheld self-directed visual and audio prompting system. Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 37(2), 209-21.
Fisher, M., King, J., & Tague, G. (2001). Development of a self-directed learning readiness scale for nursing education. Nurse education today, 21(7), 516-525.
Hoppe, S. E. (2004). Improving transition behavior in students with disabilities using a multimedia personal development program: check and connect. TechTrends, 48(6), 43-46.
Hughes, C. A., Korinek, L., & Gorman, J. (1991). Self-management for students with mental retardation in public school settings: A research review. Education and Training in Mental Retardation, 271-291.
Nantz, k., & Klaf, s. (2012). Putting the Spotlight on Learning: Cultivating Self-Directed Learners by Design. The 9th Annual Teaching Professor Conference Washington, D.C. June 3, 2012.
Reis, M. G. A. D., Cabral, L., Peres, E., Bessa, M., Valente, A., Morais, R., & Reis, M. J. C. S. (2010). Using Information Technology Based Exercises in Primary Mathematics Teaching of Children with Cerebral Palsy and Mental Retardation: A Case Study. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 9(3), 106-118.
Singh, Y. P., & Agarwal, A. (2007). Teaching Mathematics to Children with Mental Retardation using Computer Games. Educationia Confab, 2(1). 44-58.
Shannon, S. V. (2008). Using metacognitive strategies and learning styles to create self-directed learners. Institute for Learning Styles Journal, 1(1), 14-28.
Stubbé, H. E. & Theunissen, N. C. M. (2008). Self-directed adult learning in a ubiquitous learning environment: a meta-review. Proceedings - 4th EduMedia Conference 2008 Special track -Technology Support for Self-Organised Learners (TSSOL08), Salzburg, Austria, 2. & 3.of June 2008.
Tjus, T., Heimann, M., & Nelson, K. E. (2001). Interaction patterns between children and their teachers when using a specific multimedia and communication strategy observations from children with autism and mixed intellectual disabilities. Autism, 5(2), 175-187.
Webber, J., Scheuermann, B., McCall, C., & Coleman, M. (1993). Research on self-monitoring as a behavior management technique in special education classrooms a descriptive review. Remedial and Special Education, 14(2), 38-56.