شناسایی مؤلفه‌های توسعه حرفه ای معلمان دوره ابتدایی مبتنی بر فناوری های نوظهور و خودکارآمدی

چیمن مصطفی نژاد؛ عباس عباس پور؛ صمد برزویان شیروان؛ محمدرضا تقوا

دوره 8، شماره 27 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/jti.2025.84322.1550

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش شناسایی مولفه های توسعه حرفه ای معلمان دوره ابتدایی مبتنی بر فناوری های نوظهور و خودکارآمدی آنان بود. برای اجرای آن از روش مرور سیستماتیک استفاده شد. فرایند انتخاب مقالات بر اساس ساختار پیشنهادی پریسما انجام شد. در راستای اهداف تحقیق، پایگاه‌های علمی معتبر در حوزه‌های آموزش، فناوری اطلاعات و ارتباطات، و علوم ...  بیشتر

در جستجوی تدوین الگوی تضمین کیفیت برای آموزش عالی افغانستان با تمرکز بر نقش فناوری‌های نوین

الله محمد بهزاد؛ عباس عباس پور؛ سعید غیاثی ندوشن؛ علی خورسندی؛ صمد برزویان

دوره 7، شماره 23 ، فروردین 1403، ، صفحه 9-36

https://doi.org/10.22054/jti.2024.78395.1445

چکیده
  هدف این پژوهش تدوین الگوی تضمین کیفیت برای آموزش عالی افغانستان با تمرکز بر نقش فناوری‌های نوین بود. در این پژوهش از روش کیفی و رویکرد نظریه داده بنیاد استفاده شد. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه نیمه ساختار‌یافته بوده و تا رسیدن به اشباع نظری با 16 تن از اعضای کمیته‌های تضمین کیفیت دانشگاه‌های دولتی شهر کابل مصاحبه عمیق انجام شد. روش ...  بیشتر

بررسی رابطه رهبری اصیل و تعهد سازمانی با متغیر میانجی رضایت شغلی

یاشار مبارکی کلیانی؛ عباس عباس پور؛ نور علی فرخی

دوره 6، شماره 20 ، تیر 1402، ، صفحه 12-29

https://doi.org/10.22054/jti.2023.75473.1393

چکیده
  چکیدههدف پژوهش حاضر بررسی رابطه رهبری اصیل و تعهد سازمانی کارکنان با متغیر میانجی رضایت شغلی در منطقه 4 آموزش-وپرورش شهر تهران بود. این پژوهش از نظر هدف بنیادی، روش گردآوری اطلاعات میدانی و از نظر روش اجرا توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداره آموزش‌و‌پرورش منطقه چهار آموزش‌و‌پرورش شهر تهران به تعداد 420 ...  بیشتر

واکاوی تاثیر برنامه‌های تلویزیونی آموزش کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه مخاطبان (مورد مطالعه: شهر تهران)

سیروس معدندار؛ خدیجه علی آبادی؛ رضا محمدکاظمی؛ عباس عباس پور

دوره 2، شماره 8 ، آذر 1395، ، صفحه 60-80

https://doi.org/10.22054/jti.2019.43674.1269

چکیده
  در اقتصاد پویای جهان امروز، رویکردهای سنتی کسب‌وکار، دیگر پاسخگوی نیازهای رشد، بقا و رقابت در بازار نبوده و کارآفرینی به‌عنوان ضرورت، پیش روی سازمان‌ها و افراد قرار گرفته است. در چنین وضعیتی، سازوکارهای مؤثر بر ارزش‌های فرهنگی به‌طور گسترده‌ای می‌توانند در گرایش افراد به کارآفرینی، چه به‌صورت فردی و چه در بافت یک کسب‌وکار ...  بیشتر