تأثیر چندرسانه ای آموزشی مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی گانیه بر یادگیری و یادداری دانش آموزان کم توان ذهنی

رحیم مرادی؛ ثریا خزائی؛ راضیه کریمی؛ الهه ولایتی

دوره 2، شماره 5 ، اسفند 1394، ، صفحه 47-66

https://doi.org/10.22054/jti.2016.6954

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر چندرسانه‌ای آموزشی مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی گانیه بر یادگیری و یادداری دانش آموزان کم‌توان ذهنی پایه‌ی ششم ابتدایی در درس علوم تجربی می‌باشد. روش انجام پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری، کلیه‌ی دانش آموزان دختر کم‌توان ذهنی پایه‌ی ششم ابتدایی ...  بیشتر

مدیریت بارشناختی در طراحی و تولید محتوای الکترونیکی

حسین زنگنه؛ مریم پورجمشیدی؛ الهه ولایتی؛ ابراهیم ابوالقاسمی

دوره 1، شماره 4 ، آذر 1394، ، صفحه 105-124

https://doi.org/10.22054/jti.2015.3925

چکیده
  هدف پژوهش حاضر ارائه­ چارچوبی کاربردی از ویژگی­های محتوای آموزشی الکترونیکی بر اساس نظریه بارشناختی است. روش پژوهش حاضر بر اساس تحلیل محتوای کیفی با طرح قیاسی بوده است. به این صورت که ابتدا چند سؤال اساسی در رابطه­ با ویژگی­های محتوای الکترونیکی مطرح شد که عبارت بودند از: ویژگی­های محتوای الکترونیکی از منظر بارشناختی درونی، ...  بیشتر