به‌کارگیری واکاوی یادگیری به‌منظور افتراق محیط‌های یادگیری مبتنی بر ویدئو

عطا برزگری؛ اسماعیل عظیمی؛ جواد حاتمی

دوره 7، شماره 24 ، تیر 1403، ، صفحه 163-188

https://doi.org/10.22054/jti.2025.80592.1477

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر ویدئو افتراقی در مقایسه با یادگیری مبتنی بر ویدئو معمولی بر یادگیری، یادگیری خودتنظیم و رضایت از دوره یادگیرندگان با رویکردی نوآورانه بود. اهمیت درنظرگرفتن نیازها و ویژگی‌های متنوع یادگیرندگان در محیط‌های یادگیری آنلاین امری ضروری بوده و امروزه با بهره‌مندی محیط‌های یادگیری از ...  بیشتر

بررسی میزان تأثیر استفاده از تکنیک استاپ موشن در بهبود کیفیت استدلال ورزی علمی دانش آموزان دوره متوسطه

فریبا انصاری مقدم؛ جواد حاتمی؛ محمدرضا فرخ نیا؛ معصومه قلخانی؛ ابراهیم طلایی

دوره 6، شماره 22 ، دی 1402، ، صفحه 10-38

https://doi.org/10.22054/jti.2024.76119.1406

چکیده
  هدف اصلی این مطالعه تعیین اثربخشی تکنیک استاپ موشن در بهبود استدلال علمی دانش‌آموزان سال سوم دوره تحصیلی متوسطه دوم، در درس شیمی با موضوع آبکاری است. اولین گام به واکاوی استدلال علمی و نقش مهم آن در آموزش شیمی، تعلق گرفت و تکنیک استاپ موشن به عنوان راهکار پیشنهادی برای بهبود استدلال علمی معرفی شد. نمونه مطالعه شامل150 نفر دانش‌آموز ...  بیشتر

تأثیر آموزش از طریق چندرسانه‌ای بر میزان یادگیری درس زیست‌شناسی

جعفر احمدی گل؛ جواد حاتمی

دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1395، ، صفحه 3-18

https://doi.org/10.22054/jti.2018.22598.1214

چکیده
  این پژوهش باهدف بررسی تأثیر آموزش به کمک چندرسانه‌ای با رعایت اصل پیش آموزش مایر بر افزایش میزان یادگیری درس زیست‌شناسی دانش‌آموزان پایه دهم متوسطه شهرستان نقده با روش شبه‌آزمایشی صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان پسر بود که در سال         95-1394 این درس را انتخاب کرده بودند؛ با روش نمونه‌گیری ...  بیشتر