تأثیر بازی‌وارسازی دیجیتال بر بار شناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دارای سبک شناختی وابسته به زمینه: رویکرد ردیاب چشمی

سمانه قدیری؛ محمد علی رستمی نژاد؛ نسرین محمدحسنی؛ محسن آیتی

دوره 7، شماره 23 ، فروردین 1403، ، صفحه 37-64

https://doi.org/10.22054/jti.2024.77575.1431

چکیده
  چکیدهمطالعه حاضر جهت سنجش تأثیر بازی‌وارسازی دیجیتال بر کاهش بار شناختی بیرونی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دارای سبک شناختی وابسته به زمینه انجام گرفت. روش پژوهش شبه‌آزمایشی، تک‌آزمودنی با طرح A-B-A بود. جامعه کلیه دانشجویان کارشناسی دانشکده علوم‌تربیتی و روانشناسی دانشگاه بیرجند در سال 1401-1400، نمونه یک نفر و روش نمونه‌گیری غیراحتمالی ...  بیشتر

بررسی تأثیر عناصر دیداری بر توجه دانشجویان با سبک یادگیری دیداری در کلاس‌های مجازی (یک مطالعه ردیابی چشمی)

فائزه دلیرینیا؛ محمد علی رستمی نژاد؛ محمد اکبری بورنگ؛ طالب زندی

دوره 5، شماره 17 ، مهر 1401، ، صفحه 123-137

https://doi.org/10.22054/jti.2023.72335.1366

چکیده
  توجه به محرک‌های آموزشی اولین گام در فرایند ادراک و یادگیری است. پژوهش‌های متعددی در زمینه سبک‌های یادگیری و ترجیحات یادگیری شده است؛ اما پژوهش اندکی در زمینه توجه یادگیرندگان با استفاده از ابزارهای جدید علوم اعصاب شناختی مانند دستگاه ردیابی چشم شده است. هدف پژوهش پژوهش حاضر بررسی تأثیر عناصر دیداری بر توجه دانشجویان با سبک یادگیری ...  بیشتر