اثربخشی برنامه مداخله استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس ریاضی

احمد گوهری اصل؛ علی ایرانمنش؛ ابوالفضل تهرانیان؛ احمد شاهورانی سمنانی

دوره 6، شماره 22 ، دی 1402، ، صفحه 40-57

https://doi.org/10.22054/jti.2024.77293.1421

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی برنامه مداخله استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس ریاضی بود.روش‌: این پژوهش، از نظر هدف، کاربردی؛ از لحاظ نحوه جمع‎آوری اطلاعات و داده‏ها، آزمایشی، از نوع نیمه آزمایشی، با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل؛ و از نظر ماهیت داده‌ها، کمی بود. جامعه آماری پژوهش، دبیران ریاضیِ دانش‌آموخته ...  بیشتر

تأثیر یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی بر خودکارآمدی دانش‌آموزان متوسطه دوم در درس ریاضی

منیره موحدی؛ محمدصادق اسماعیلی‌فر؛ نادیا غلامی پور

دوره 1، شماره 3 ، شهریور 1394، ، صفحه 7-22

https://doi.org/10.22054/jti.2015.1813

چکیده
  پژوهش حاضر به‌منظور بررسی تأثیر یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی بر خودکارآمدی درس ریاضی دانش‌آموزان دختر متوسطه شهرستان قائم‌شهر انجام گرفت. جامعه پژوهش را دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه دوم شهرستان قائم‌شهر در سال تحصیلی 94-93 به تعداد 6263 نفر که در 42 مدرسه مشغول به تحصیل بودند، تشکیل می‌دادند. از میان مدارس مجهز به فناوری ...  بیشتر