ارائه مدل علّی اشتیاق تحصیلی بر اساس ارزشیابی دانشجویان از اثربخشی تدریس برخط با نقش واسطه ای خودکارآمدی یادگیری برخط

حسین حافظی؛ فاطمه بازوند؛ فاطمه امیری؛ نوش آفرین صفری

دوره 7، شماره 23 ، فروردین 1403، ، صفحه 109-138

https://doi.org/10.22054/jti.2024.72594.1374

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل علّی اشتیاق تحصیلی بر اساس ارزشیابی دانشجویان از اثربخشی تدریس برخط با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی یادگیری برخط صورت گرفت. روش پژوهش به لحاظ هدف، بینادی و به لحاظ نوع داده های گردآوری شده، کمی و مبتنی بر رویکرد همبستگی است. شرکت‌کنندگان شامل 375 نفر از دانشجویان دوره‌های برخط دانشگاه‌ پیام نور استان لرستان ...  بیشتر

اثربخشی راهبرد تدریس مبتنی بر فناوری بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی

رحیم مرادی؛ بهمن یاسبلاغی شراهی؛ ویدا بیرنوندی

دوره 7، شماره 23 ، فروردین 1403، ، صفحه 139-154

https://doi.org/10.22054/jti.2024.77373.1425

چکیده
  این پژوهش باهدف بررسی اثربخشی راهبرد یادگیری فعال مبتنی بر فناوری بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه ششم دوره ابتدایی در درس علوم تجربی انجام شده است. روش پژوهش بر اساس ماهیت شبه تجربی با طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان دختر پایه ششم دوره ابتدایی شهرستان دره شهر در سال تحصیلی 402-1401 ...  بیشتر