طراحی محیط یادگیری مبتنی بر رویکرد تلفیقی با تاکید بر حوزه‌های آموزش و یادگیری

پروین سالاری چینه؛ مژگان قانع ملاطی

دوره 7، شماره 23 ، فروردین 1403، ، صفحه 65-107

https://doi.org/10.22054/jti.2024.79502.1462

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف طراحی محیط‌های یادگیری مبتنی بر رویکرد تلفیقی، با تاکید بر حوزه‌های آموزش و یادگیری، با استفاده از مدل طراحی آموزشی و محیط‌های یادگیری زارعی زوارکی(۱۳۹۱)، در درس علوم پایه سوم ابتدایی صورت گرفته است که براساس هدف، کاربردی و از منظر روش پژوهش از نوع آمیخته (کیفی- کمی) می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمام دانش‌آموزان ...  بیشتر

سنتز پژوهی مؤلفه ‏های مؤثر بر کیفیت محیط‏های یادگیری

نسرین علی پور؛ داریوش نوروزی؛ محمد نوریان

دوره 4، شماره 14 ، فروردین 1397، ، صفحه 71-103

https://doi.org/10.22054/jti.2020.45197.1281

چکیده
  هدف این تحقیق، مطالعه نظام مند مؤلفه های مؤثر بر کیفیت محیط های یادگیری است.. در این تحقیق، یک محیط یادگیری از تمام جوانب مورد بررسی قرار گرفته است. رویکرد پژوهش از نوع کیفی با استفاده از راهبرد فراترکیب می باشد. برای یافتن ویژگی ها و مؤلفه های محیط یادگیری، پژوهش های اخیر با روشی نظام مند انتخاب شده اند. جامعه مورد مطالعه تحقیقات انجام ...  بیشتر