نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 عضو هیات علمی دانشگاه غرهنگیان( پردیس شهید باهنر کرمان)
2 دانشجوی کارشناسی ارشد، رشته علوم تربیتی. اموزش ابتدایی. دانشگاه فرهنگیان خواجه نصیرالدین طوسی کرمان
چکیده
مطالعه حاضر با هدف طراحی محیطهای یادگیری مبتنی بر رویکرد تلفیقی، با تاکید بر حوزههای آموزش و یادگیری، با استفاده از مدل طراحی آموزشی و محیطهای یادگیری زارعی زوارکی(۱۳۹۱)، در درس علوم پایه سوم ابتدایی صورت گرفته است که براساس هدف، کاربردی و از منظر روش پژوهش از نوع آمیخته (کیفی- کمی) میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمام دانشآموزان ابتدایی در سه شهر بندرعباس، ایرانشهر و کرمان میباشد که با بهکارگیری روش نمونهگیری تصادفی، 100 دانشآموز ابتدایی به عنوان نمونهآماری انتخاب شدند. این پژوهش با فرایند طراحی، اعتباریابی، اجرا و ارزشیابی انجام شد. اعتباریابی با استفاده از پرسشنامه محققساخته و ارزشیابی درونی بر اساس الگوی فرانسیس کلاین و ارزشیابی بیرونی بر اساس الگوی مشارکتی نیکولز، توسط متخصصان برنامهریزی درسی و معلمان ابتدایی انجام شد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که با ایجاد فرصتهای عملی برای یکپارچهسازی مفاهیم میانرشتهای، معلمان میتوانند زمینه یادگیری عمیق، پایدار و مرتبط با موقعیتهای زندگی واقعی دانشآموزان و تجربه یادگیری لذتبخش و زمینه تغییر نگرش در دانشآموزان را فراهم سازند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Designing a Learning Environment based on a Blended Approach with an Emphasis on the areas of Teaching and Learning
نویسندگان [English]
- parvin salarichine 1
- mozhgan ghaneaa malati 2
1 عضو هیات علمی دانشگاه غرهنگیان( پردیس شهید باهنر کرمان)
2 Master student, Educational Sciences. Primary education. Khajeh Nasir Tusi University of Kerman
چکیده [English]
The present study aims to design learning environments based on the blended approach with an emphasis on the areas of education and learning using the educational design model and Zarei Zavaraki learning environments (2012) in the third basic science lesson The initial has taken place. based on purpose, applied, and from the perspective of the research method, it is of a mixed type (Keefei- A little bit). The statistical population of this study includes all elementary students in three cities of Bandar Abbas, Iranshahr and Kerman.Using a random sampling method, 100 elementary students were selected as a statistical sample. This research was done with the process of design, validation, implementation and evaluation. Validation using questionnaire and internal evaluation based on Francis Klein's model and external evaluation based on Nichols' participatory model was carried out by curriculum specialists and elementary teachers. The results of this study showed that by creating practical opportunities to integrate interdisciplinary concepts, teachers can deepen the field of learning, Stable and relevant to students, real-life situations and enjoyable learning experience and contextualize changing attitudes in students.
کلیدواژهها [English]
- Areas of Teaching and Learning
- Blended Approach
- Educational Design
- Learning Environment