نقش برنامه مدرسه تلویزیونی بر عملکرد تحصیلی کیفی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی با میانجی-گری درگیری تحصیلی

محسن حاجی‌تبار فیروزجائی؛ میمنت عابدینی عابدی؛ مسعود خطیری

دوره 7، شماره 24 ، تیر 1403

https://doi.org/10.22054/jti.2024.76780.1412

چکیده
  هدف پژوهش حاضر‌، بررسی نقش برنامه‌ی «مدرسه تلویزیونی ایران» شبکه آموزش، بر میزان عملکرد تحصیلی کیفی دانش‌آموزان با میانجی‌گری درگیری تحصیلی، در ایام کرونا می‎باشد. روش پژوهش پیمایشی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه دانش-آموزان پایه ششم (1038 نفر) شهرستان کردکوی در سال 1401-1400 می‌باشند که با استفاده از شیوه نمونه‏گیری ...  بیشتر

بررسی رابطه آموزش مجازی با اضطراب امتحان با میانجی‌گری درگیری تحصیلی

زهرا یزدانی؛ فاطمه اسدی

دوره 5، شماره 15 ، فروردین 1401، ، صفحه 57-76

https://doi.org/10.22054/jti.2023.72129.1361

چکیده
  پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی با تاکید بر معادلات ساختاری است. جامعه آماری شمامل کلیه دانش‌آموزان ششم ابتدایی شهرستان سواد کوه شمالی به تعداد 150 نفر بود. برای نمونه گیری با محاسبه حجم نمونه از طریق معادله کوکران تعداد 100 نفر انتخاب و سپس جهت انتخاب نمونه ا روش نمونه گیری طبقه‌ای و خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد. برای جمع‌آوری ...  بیشتر