نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دبیر علوم تجربی متوسطه اول آموزش و پرورش منطقه 18 شهر تهران
2 استادیار علوم تربیتی دانشگاه پیام نور
3 معاون مدیر مالی دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده
مطالعه پیش رو با هدف شناسایی ورتبه بندی آسیبهای ناشی از عدم حضور فیزیکی معلم درآموزش مجازی فراگیران ابتدایی شهرتهران طرح ریزی گردیده است.دراین پژوهش از لحاظ روی نمود پژوهشی، پژوهش آمیخته ازنوع اکتشافی است.پس بااین وجودروی نمود تحقیق، ترکیبی از رویکردهای کیفی و کمّی(آمیخته) است که در آن از روشهای کیفی مقتضی از جمله داده بنیاد جهت استخراج مؤلفه ها وهمچنین سنجه های پژوهش و از روشهای کمّی جهت تأیید نمونه ومدل های اندازه گیری و آزمون نمونه ومدل مفهومی بهره وری شده است. جامعه آماری بخش کیفی شامل کلیه مدیران، معاونین و معلم ها دوره ابتدایی و کارکنان ستادی منطقه 18 تهران خواهند بود. که با بهره وری از روش نمونهگیری هدفمند، صاحبنظران وکارشناسان خبره درحوزه ی آموزش مجازی ابتدایی برمبنی اطلاعات خاصی که از موضوع پژوهش دارند، انتخاب خواهند شد،که تعداد12نفرمی باشد. در بخش کمی همچنین جامعه آماری کلیه مدیران، معاونین و معلم ها آموزشگاه و مدرسه های ابتدای منطقه 18 تهران در سال تحصیلی 1401-1400 خواهند بود که تعداد آنها حدود 700 نفر است و سپس برمبنی فرمول کوکران و روش نمونه گیری طبقه ای –نسبی،تعداداعضای نمونه تعیین شدکه تعداد 248 نفر بود.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Identifying and ranking the harms caused by the absence of a teacher's physical presence in virtual education for elementary school students in Tehran
نویسندگان [English]
- Ameneh yousefeyan 1
- Talat Diba Vajari 2
- hamid reza mohebati 3
1 The teacher of experimental sciences of the first secondary school of education, district 18 of Tehran
2 Assistant Professor of Education, Payam Nour Univeristy
3 Deputy financial director of Allameh Tabatabaiamp;quot;i University
چکیده [English]
Abstract
The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of in-service training methods for teachers. The statistical population of this study includes 60 primary school teachers of Persian Gulf Martyrs Elementary School and Satayesh High School in Tehran's 18th district, which were randomly classified into three groups of 20 people. The research method was based on data collection using both library and field methods. In the field method, two methods of post-test and pre-test have been used for three types of in-service training methods, including lecture method, virtual training method and direct work method with job-related software. The collected data were analyzed by calculating the analysis of covariance and F and comparing it with critical F using MS, df. The findings of this study showed that there is a significant difference between the three teaching methods mentioned.
Keywords: in-service training, training effectiveness, teachers
1- Associate Professor and Faculty Member of Allameh Tabataba'i University
2- * Responsible author of Payame Noor Karaj Master of Education and Human Resources student haemum3357@gmail.com
3- Master of Public Administration, Vice Chancellor of Allameh Tabataba'i University
کلیدواژهها [English]
- Keywords: in-service training
- training effectiveness
- evaluation
- teachers