تاثیر طراحی آموزشی مبتنی بر بازی دیجیتال بر یادگیری مهارت کار تیمی

پدرام صفاری؛ زهرا جامه بزرگ؛ فاطمه جعفرخانی

مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 01 دی 1403

https://doi.org/10.22054/jti.2024.76985.1414

چکیده
  مهارت کار تیمی زیر مجموعه ی ارتباطات بین فردی در مهارتهای زندگی اعلامی سازمان بهداشت جهانی می باشد. کشورهای در حال توسعه بویژه ایران همواره با چالش کار تیمی مواجه هستند که این چالش جلوی پیشرفت با سرعت هرچه بیشتر ما را می گیرند. امروزه بازی های دیجیتال طی پژوهش های مختتلف کارایی خود را در جهت بهبود یادگیری نشان داده اند. بدین ترتیب پژوهش ...  بیشتر

طراحی و اعتباریابی الگوی زیبایی‌شناسی یادگیری الکترونیکی با تاکید بر تجربه کاربری و حس حضور

نرجس خاتون اویسی؛ سعید پورروستایی اردکانی؛ خدیجه علی آبادی؛ محمد رضا نیلی؛ زهرا جامه بزرگ

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 دی 1403

https://doi.org/10.22054/jti.2025.1815.1502

چکیده
  با گسترش روزافزون یادگیری الکترونیکی، اهمیت زیبایی‌شناسی و طراحی بصری در ایجاد تجربیات یادگیری مؤثر و جذاب و لذت بخش بیش از پیش احساس می‌شود. در حالی که مطالعات بسیاری به بررسی مؤلفه‌های فنی و محتوایی یادگیری الکترونیکی پرداخته‌اند، کاربرد مستقیم این مفاهیم در بستر یادگیری الکترونیکی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. یکی از دلایل ...  بیشتر

ترند تکنولوژی های نوین در یادگیری و تدریس، با تاکید بر چالش ها و سیاست های مورد نیاز در عصر پساکرونا

علی خورسندی طاسکوه؛ زهرا جامه بزرگ؛ امیر عسگری

دوره 6، شماره 19 ، فروردین 1402، ، صفحه 106-128

https://doi.org/10.22054/jti.2023.72262.1364

چکیده
  مقدمه: فناوری های نوین آموزش و یادگیری قابلیت های متفاوتی برای افزایش کیفیت یادگیری فراهم آورده اند. این دسته از فناوری ها صورتبندی های جدیدی از فهم چیستی، چگونگی، مکان و زمان یادگیری ایجاد کرده و با اتکا بر ماهیت سه گانه سخت افزاری، نرم افزاری و حل مساله، فرآیند یادگیری را معنادارتر و متحول کرده اند. روش: روش این پژوهش مرور نظام مند ...  بیشتر

طراحی اینفوگرافی آموزشی و بررسی تاثیر آن بر سطح یادگیری و سواد دیداری

زهرا جامه بزرگ؛ حمیدرضا مقامی؛ محمد کریمی

دوره 5، شماره 16 ، تیر 1401، ، صفحه 9-26

https://doi.org/10.22054/jti.2023.54233.1317

چکیده
  این پژوهش به بررسی تاثیر اینفوگرافی آموزشی بر روی سطح یادگیری و سواد دیداری می‌پردازد. از نظر هدف کاربردی و از نظر روش ترکیبی؛ شامل دو بخش کیفی از نوع توصیفی - تحلیلی و شبه آزمایشی ( پیش آزمون و پس آزمون ) با گروه گواه و بدون گزینش تصادفی استفاده شده است. جامعه این تحقیق عبارتند از دانش‌آموزان نهم شرستان حمیدیه می‌باشد. با استفاده از ...  بیشتر

تأثیر واقعیت افزوده در افزایش مهارت خودیاری دانش آموزان دارای اختلال اوتیسم

فاطمه جعفرخانی؛ زهرا جامه بزرگ

دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1395، ، صفحه 95-108

https://doi.org/10.22054/jti.2018.28793.1230

چکیده
  به دلیل ضرورت توجه به مهارت‌های زندگی روزانه در درمان افراد با اختلال طیف اوتیسم پژوهش حاضر باهدف  بررسی تأثیر آموزش با فناوری واقعیت افزوده بر افزایش مهارت خودیاری دانش آموزان دارای اختلال طیف اوتیسم انجام گرفت .پژوهش شامل بر مطالعه آزمایشی تک موردی بود که در آن سه کودک پسر  7 تا 8 ساله مبتلا به اختلال اوتیسم شرکت داشتند. از طرح ...  بیشتر