شناسایی و اعتباریابی ویژگی‌های واسط کاربر نرم‌افزارهای آموزشی مبتنی بر وب برای کودکان 10 تا 12 سال

مریم پورجمشیدی؛ آیدا طلعتی ولی پور

دوره 8، شماره 27 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/jti.2025.82415.1513

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی و اعتباریابی ویژگی‌های واسط کاربری نرم‌افزارهای آموزشی مبتنی بر وب برای کودکان بود. روش انجام پژوهش از نوع آمیخته با طرح اکتشافی متوالی بود. جامعه‌ی هدف در بخش کیفی شامل کلیه اسناد مرتبط با واسط کاربری کودکان، متخصصان حوزه-ی رایانه و آموزش و نیز دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی شهر همدان بود که به روش هدفمند انتخاب ...  بیشتر

فرا تحلیل تأثیر یادگیری معکوس بر درگیرسازی و انگیزه تحصیلی یادگیرندگان

اکبر مومنی راد؛ مریم پورجمشیدی؛ جواد افشار

دوره 5، شماره 18 ، دی 1401، ، صفحه 9-30

https://doi.org/10.22054/jti.2023.72415.1370

چکیده
  هدف از این پژوهش انجام فراتحلیلی بر مطالعات انجام شده در زمینة تاثیر یادگیری معکوس بر درگیرسازی و انگیزه تحصیلی یادگیرندگان بود. از بین پژوهش های انجام شده، 16 مطالعه وارد تحلیل شدند. مطالعاتی که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند، از طریق سایت مرکز اسناد و مدارک علمی ایران (مرکز پایان نامه‌های ایران)، و همچنین از طریق سایت‌های ...  بیشتر

مدیریت بارشناختی در طراحی و تولید محتوای الکترونیکی

حسین زنگنه؛ مریم پورجمشیدی؛ الهه ولایتی؛ ابراهیم ابوالقاسمی

دوره 1، شماره 4 ، آذر 1394، ، صفحه 105-124

https://doi.org/10.22054/jti.2015.3925

چکیده
  هدف پژوهش حاضر ارائه­ چارچوبی کاربردی از ویژگی­های محتوای آموزشی الکترونیکی بر اساس نظریه بارشناختی است. روش پژوهش حاضر بر اساس تحلیل محتوای کیفی با طرح قیاسی بوده است. به این صورت که ابتدا چند سؤال اساسی در رابطه­ با ویژگی­های محتوای الکترونیکی مطرح شد که عبارت بودند از: ویژگی­های محتوای الکترونیکی از منظر بارشناختی درونی، ...  بیشتر