تحلیل مولفه های آموزش روابط عمومی در ایران

مسعود راستین؛ حسین افخمی؛ رضا صابری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 دی 1403

https://doi.org/10.22054/jti.2024.82219.1511

چکیده
  روابط عمومی به دلیل ابعاد علمی و عملی خود، نیازمند ارتقا و توسعه مداوم است که می‌تواند شایستگی‌های فارغ‌التحصیلان را بهبود بخشد. این پژوهش به بررسی چهار جنبه کلیدی آموزش روابط عمومی مهارت، دانش، کارآموزی و به‌روز رسانی در ایران پرداخته است. تحقیق با استفاده از پیمایش و پرسشنامه انجام شده و جامعه آماری شامل کارشناسان روابط عمومی ...  بیشتر

مروری ارزیابانه بر کاربرد هوش ‌مصنوعی در آموزش عمومی

مهدی محمدی؛ رضا ناصری جهرمی؛ انسیه اثنی عشری؛ مجید کوثری؛ سولماز خادمی؛ صدیقه شادی؛ حدیث نورانی زاده

دوره 6، شماره 22 ، دی 1402، ، صفحه 84-119

https://doi.org/10.22054/jti.2024.75540.1394

چکیده
  چکیده: هدف از انجام این پژوهش، بررسی کاربردهای هوش‌‌مصنوعی در آموزش عمومی با رویکرد مرور ارزیابانه بود.روش و ابزار: این پژوهش کیفی از نوع سنتزپژوهی بوده که با روش مرور ارزیابانه بر مبنای چارچوب روش‌شناختی پنج مرحله‌ای امالی و آرکسی انجام شده است. تیم سنتزپژوهی متشکل از سه نفر متخصص برنامه‌ریزی درسی، یک نفر مسلط به روش پژوهش سنتزپژوهی ...  بیشتر

ترند تکنولوژی های نوین در یادگیری و تدریس، با تاکید بر چالش ها و سیاست های مورد نیاز در عصر پساکرونا

علی خورسندی طاسکوه؛ زهرا جامه بزرگ؛ امیر عسگری

دوره 6، شماره 19 ، فروردین 1402، ، صفحه 106-128

https://doi.org/10.22054/jti.2023.72262.1364

چکیده
  مقدمه: فناوری های نوین آموزش و یادگیری قابلیت های متفاوتی برای افزایش کیفیت یادگیری فراهم آورده اند. این دسته از فناوری ها صورتبندی های جدیدی از فهم چیستی، چگونگی، مکان و زمان یادگیری ایجاد کرده و با اتکا بر ماهیت سه گانه سخت افزاری، نرم افزاری و حل مساله، فرآیند یادگیری را معنادارتر و متحول کرده اند. روش: روش این پژوهش مرور نظام مند ...  بیشتر

اثر بخشی آموزش به شیوه یادگیری مشارکتی و نقشه مفهومی فردی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

مسیب یارمحمدی واصل؛ آرزو محمدی؛ رسول کردنوقابی؛ محمد جمشیدی مقدم

دوره 1، شماره 2 ، خرداد 1394، ، صفحه 139-158

https://doi.org/10.22054/jti.2015.1599

چکیده
  هدف از این پژوهش مطالعه اثر بخشی آموزش به شیوه یادگیری مشارکتی و نقشه مفهومی فردی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش‎آموزان بود. روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون –پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان در مدارس شهرستان همدان بود. نمونه آماری شامل 60 نفر بود که با روش نمونه ...  بیشتر