تاثیر تکنیک تئاتر نمایشی بر سرزندگی تحصیلی، نشاط و رشد اجتماعی دانش آموزان ابتدائی

فرشته رجایی؛ مجتبی رضایی راد؛ فاطمه جعفرخانی

دوره 6، شماره 22 ، دی 1402، ، صفحه 120-139

https://doi.org/10.22054/jti.2023.74377.1382

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تاثیر تکنیک تئاتر نمایشی بر سرزندگی تحصیلی، نشاط و رشد اجتماعی دانش آموزان ابتدائی، با روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون و گروه های آزمایش و کنترل انجام شد. جامعه آماری کلیه دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی شهرستان ساری در سال تحصیلی 1402- 1401 به تعداد 5382 نفر بوده که تعداد 40 نفر از آنان با ویژگی‌های یکسان به‌عنوان ...  بیشتر

تاثیریادگیری مشارکتی آنلاین بر سطوح یادگیری شناختی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان گرگا

زهرا یزدانی؛ حمید رضا مقامی؛ فاطمه جعفرخانی؛ راضیه مردی

دوره 6، شماره 20 ، تیر 1402، ، صفحه 30-59

https://doi.org/10.22054/jti.2024.77303.1434

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر روش یادگیری مشارکتی آنلاین بر سطوح یادگیری شناختی در دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان گرگان بود. روش تحقیق به صورت نیمه آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی گرگان در سال تحصیلی 1399-1400 است که تعداد 30 نفر (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر ...  بیشتر

آسیب شناسی برنامه های آموزشی دوره پیش دبستانی شبکه هفت سیما در دوران همه گیری کرونا

هانیه نادری؛ مهدی واحدی؛ فاطمه جعفرخانی

دوره 5، شماره 18 ، دی 1401، ، صفحه 31-54

https://doi.org/10.22054/jti.2023.69679.1352

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف آسیب شناسی برنامه های آموزشی دوره ی پیش دبستان شبکه هفت سیما در دوران همه گیری کرونا انجام شد. این پژوهش با توجه به ماهیت خود از نوع کاربردی و از گونه تحقیق توصیفی و با توجه به نحوه گردآوری داده ها از نوع کمی است. محقق در این تحقیق با روش تحلیل محتوا با شیوه تحلیلی-توصیفی به آسیب شناسی برنامه های آموزشی دوره پیش دبستان ...  بیشتر

تاثیربازی دیجیتال آموزشی بر انگیزش ویادگیری درس ریاضی

فاطمه جعفرخانی؛ مهدی واحدی؛ شبنم یزدان خواه

دوره 5، شماره 15 ، فروردین 1401، ، صفحه 27-38

https://doi.org/10.22054/jti.2023.43744.1271

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیربازی های آموزشی رایانه ای بریادگیری و انگیزش درس ریاضی در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی با رویکرد مقایسه رسانه ای انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی شهر مشهد درسال تحصیلی 97- 96 بود. نمونه آماری شامل 64 نفر از دانش آموزان پسربود که به صورت در دسترس با روش جایگزینی تصادفی در ...  بیشتر

تأثیر واقعیت افزوده در افزایش مهارت خودیاری دانش آموزان دارای اختلال اوتیسم

فاطمه جعفرخانی؛ زهرا جامه بزرگ

دوره 2، شماره 6 ، خرداد 1395، ، صفحه 95-108

https://doi.org/10.22054/jti.2018.28793.1230

چکیده
  به دلیل ضرورت توجه به مهارت‌های زندگی روزانه در درمان افراد با اختلال طیف اوتیسم پژوهش حاضر باهدف  بررسی تأثیر آموزش با فناوری واقعیت افزوده بر افزایش مهارت خودیاری دانش آموزان دارای اختلال طیف اوتیسم انجام گرفت .پژوهش شامل بر مطالعه آزمایشی تک موردی بود که در آن سه کودک پسر  7 تا 8 ساله مبتلا به اختلال اوتیسم شرکت داشتند. از طرح ...  بیشتر