مقاله پژوهشی
کاربرد تکنولوژی واقعیت افزوده هولوپورت در آموزش مبتنی بر نظریه ارتباط‌گرایی

حامد عباسی؛ محمد رضا نیلی احمد آبادی؛ اسماعیل زارعی زوارکی

دوره 7، شماره 25 ، مهر 1403

https://doi.org/10.22054/jti.2024.75945.1400

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ارائه راهکار مناسب برای استفاده از فناوری واقعیت افزوده هولوپورت به منظور توسعه، تسهیل و عینیت یافتن فرآیند ارتباط در آموزش براساس نظریه ارتباط‌گرایی صورت گرفت. مسأله پژوهش نحوه کاربرد واقعیت افزوده در نظریه ارتباط‌گرایی بود که به روش مرور نظام‌مند و با استفاده از پروتکل پریزما انجام شد. محتوای مورد نیاز برای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی رابطه‌ی دانش تیپک و مهارت های ارزشیابی آنلاین معلمان دوره ابتدایی

زهرا بابایی؛ سیدامین عظیمی؛ یاسمین عابدینی

دوره 7، شماره 25 ، مهر 1403

https://doi.org/10.22054/jti.2024.78756.1449

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی رابطه بین دانش تیپک و مهارت‌های ارزشیابی آنلاین معلمان دوره ابتدایی شهر شاهین شهر است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان دوره‌ی ابتدایی شهر شاهین شهر استان اصفهان در سال تحصیلی 1402-1401 بود که 247 نفر در این پژوهش شرکت کردند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه دانش تیپک و پرسشنامه محقق ساخته‌ی مهارت‌های ارزشیابی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارائه مدل علی پیش بینی رضایت‌تحصیلی بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده با توجه به نقش واسطه ای باورهای خودکارآمدی در میان دانشجویان دوره‌های مجازی دانشگاه شیراز

احمد رستگار؛ محمد حسن صیف؛ سیما علی زاده

دوره 7، شماره 25 ، مهر 1403

https://doi.org/10.22054/jti.2025.77870.1437

چکیده
  رضایت‌تحصیلیاز جمله عوامل کلیدی جهت ایجاد وتوسعه تجارب رقابتی در جوزه آموزش عالی محسوب میشود بهنحوی که جلب رضایت تحصیلی فراگیران به وفاداری آنها کمک نسبت به موسسه محل تحصیلخواهد کرد. همچنین بررسیرضایتدانشجویان درافزایشآگاهیازفرایندآموزشی و کیفیت آن مفید بوده وگویای توجه وعلاقه دانشآموزان به یادگیری و آموزشاست. لذا این پژوهش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر طراحی آموزشی اجتماع کاوشگر در بستر شاد بر مهارت‌های استدلال محور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی

احسان علی نیا بنگر؛ فاطمه جعفرخانی

دوره 7، شماره 25 ، مهر 1403

https://doi.org/10.22054/jti.2024.75894.1401

چکیده
  بررسی‌های اخیر تصویر نگران‌کننده‌ای از آموزش الکترونیکی در بستر شبکه شاد برای درس علوم تجربی در مقطع ابتدایی ارائه می‌دهند. پژوهش حاضر با هدف تأثیر طراحی اجتماع کاوشگر بر مهارت‌های استدلال ورزی برای درس علوم تجربی در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموزی انجام شده است. طرح تحقیق، شبه آزمایشی با نمونه‌گیری در دسترس شامل 26 دانش‌آموز پسر ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تاثیر راهبردهای یادگیری و نگرش مثبت به مدرسه با نقش واسطه‌ای اهداف پیشرفت بر خودکارآمدی تحصیلی در درس ریاضی

شایسته رضائی؛ نسرین نظری

دوره 7، شماره 25 ، مهر 1403

https://doi.org/10.22054/jti.2024.79749.1465

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر راهبردهای یادگیری و نگرش مثبت به مدرسه با نقش واسطه ای اهداف پیشرفت بر خودکارآمدی تحصیلی در درس ریاضی در دانش آموزان دختر پایه ششم شهر الیگودرز بود. روش تحقیق از نوع کاربردی و توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر الیگودرز به تعداد 784 نفر بود که در سال تحصیلی 1402-1401 مشغول ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مرور نظام‌مند مطالعات رباتیک آموزشی

محمد جاودانی؛ زهرا عزیزی

دوره 7، شماره 25 ، مهر 1403

https://doi.org/10.22054/jti.2024.81172.1490

چکیده
  هدف پژوهش، بررسی دستاوردهای مطالعات رباتیک آموزشی بود. این مطالعه کاربردی، با رویکرد کیفی و به روش مرور نظام‌مند انجام شد. اسناد و پژوهش‌های معتبر ده سال اخیر به عنوان جامعه پژوهش بود که با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند بر مبنای قاعده اشباع نظری حجم نمونه تعیین گردید. بدین صورت که مقالات معتبر داخلی و خارجی در بازه زمانی 2013 تا 2023 با ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تاثیر آموزش مجازی زبان انگلیسی بر انگیزش یادگیری زبان و علائم نقص توجه/بیش فعالی در دانش آموزان دچار اختلال نقص توجه/بیش فعالی

مجتبی شریفی درآمدی

دوره 7، شماره 25 ، مهر 1403

https://doi.org/10.22054/jti.2024.81771.1506

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مجازی زبان انگلیسی بر انگیزش یادگیری زبان و علائم نقص توجه/بیش فعالی در دانش آموزان دچار اختلال نقص توجه/بیش فعالی بود. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل و به لحاظ ماهیت داده ها کمی بود. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان پایه نهم مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش ...  بیشتر